امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,300
نظر شما چیست؟
کتاب الفبای ترک (جلد سوم)، مجموعه ای کامل و جامع درباره ی اثرات مواد مخدر بر سلامت روح و روان انسان است، که ضمن معرفی مواد اعتیاد آور، درباره ی روش های ترک اعتیاد نیز، که از دیر باز تا کنون ایجاد شده مانند طب سوزنی و طب سنتی با زبانی ساده و روان توضیح می دهد.

«الفبای ترک» در جلد سوم به بررسی روش های ترک مواد مخدر می پردازد.

در بخشی از کتاب الفبای ترک (سرمشق ترک) - جلد سوم می خوانید:
هیپنوتیزم پذیر بودن افراد مانند بهره هوشی است که هر کسی ذاتاً از آن برخوردار است و تغییری در اندازه آن نمی توان داد. 75 درصد افراد، هیپنوتیزم پذیر هستند. از آن 25 درصد باقی مانده پنج درصد افراد جامعه اصلاً هیپنوتیزم پذیر نیستند و 20 درصد به خاطر داشتن یک مشکل روانی هیپنوتیزم پذیری شان را از دست داده اند، به طوری که بسیاری از بیمار آن روان پزشکی موردهای مناسبی برای هیپنوتیزم به شمار نمی روند.

48 درصد افراد، هیپنوتیزم پذیری متوسطی دارند و فقط هفت درصد جامعه هستند که هیپنوتیزم پذیری بالایی دارند و به درمان های هیپنوتیزمی، خیلی خوب جواب می دهند. برای سنجش این افراد چند نمونه تست تجسمی وجود دارد که اگر قدرت تجسم سوژه زیاد باشد او هیپنوتیزم پذیر است. البته گروه هایی از جامعه مانند نقاشان، هنرمندان، نویسندگان، شعرا و افراد خلاق افرادی با هیپنوتیزم پذیری بالا هستند. هیپنوتیزم پذیری انسان در طول عمر او تفاوت می کند.

کودکان زیر 12 سال، هیپنوتیزم پذیری بالا و افراد بالای 65 سال، هیپنوتیزم پذیری کمی دارند. هم چنین باید گفت که هیپنوتیزم گری هم یک استعداد ذاتی نیست و ترکیبی از علم و هنر است. درمانگر باید مبانی علمی هیپنوتیزم را بداند و هنر گفتار و جملات مناسب را داشته باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد.

سه فاکتور مهم در هیپنوتیزم عبارت اند از تمرکز فوق العاده فکر، انفکاک و تجزیه (جدا شدن ذهنی از محیط پیرامون)، تلقین (چرا که اساس هیپنوتیزم تلقین به نفس است).
کتابشناسی ملی :
4957604
شابک :
978-600-289-834-0‬‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
616
کنگره :
‫‬‭‬‭RC۵۶۶‏‫‭/‮الف‬۷ ۱۳۹۶
دیویی :
616/8632

کتاب های مشابه الفبای ترک (جلد سوم)