کتاب ارتقای مدیریت دانش در سازمان ها

با بهره گیری از فناوری اطلاعات

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
در جهان امروزه کشورهای در حال توسعه و در حال گذار مانند ایران اگر خواهان توسعه و رقابت در عرصه جهانی می باشند، ناگزیر، نیاز به توجه به توسعه تکنولوژی های اطلاعاتی و دانشی نمودن سازمان ها دارند. به نظر می رسد سوخت و سوز دانش یکی از آسیب پذیری ها و نارسایی های سازمان های اداری در کشورهای در حال توسعه باشد.

بنابراین چنان چه کشور ایران بخواهد مطابق سیاست های مصوب نظام، در جهت تبدیل شدن به قدرت منطقه ای حرکت نماید، توجه و تأکید و سرمایه گذاری در زمینهٔ دانش و ایجاد جامعهٔ دانش محور و مبتنی بر خرد و توسعهٔ زیرساخت های اطلاعاتی امری اجتناب ناپذیر بوده و در غیر این صورت رشد و توسعهٔ دلخواه و مؤثر به دست نخواهد آمد.

«ارتقای مدیریت دانش در سازمان ها با بهره گیری از فناوری اطلاعات» نوشته دکتر علی ربیعی، محیا هوشیان ثابت لاهیجانی سعی نموده گامی در راستای اشاعه تفکر دانشی با رویکردی فناوری محور ارائه نماید.

این اثر برای دانش پژوهان و دانشجویان رشته های مدیریت با گرایش های مختلف فناوری اطلاعات، علوم سیاسی در مباحث مربوط به دولت و سیاست گذاری و رشته اقتصاد قابلیت استفاده را دارد و نیز برای مدیران و کارکنان سازمان هایی که قصد گام نهادن در مسیر دانشی نمودن محیط خود را دارند مفید خواهد بود.

فصل اول به مفاهیم قدرت و قدرت نرم پرداخته و دانش و فناوری را به عنوان کلیدی ترین مصادیق قدرت نرم در جوامع معرفی کند.

فصل دوم به تاریخچه مدیریت دانش، اهمیت و ضرورت و نسل های مدیریت دانش پرداخته است.

فصل سوم مفاهیم زبربنایی مدیریت دانش، مدیریت دانش و مزایا و موانع آن را مورد توجه قرار داده است.

فصل چهارم به فرایندهای مدیریت دانش و برخی از مهم ترین مدل های ارائه شده توسط صاحب نظران و همچنین معرفی برخی از کلیدی ترین گام های پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان توجه می کند.

فصل پنجم به معرفی مهم ترین زیرساخت های مدیریت دانش اختصاص یافته است.

فصل ششم به فناوری اطلاعات و اثربخش ترین ابزارهای تکنولوژی اطلاعات که می توانند در ارتقای مدیریت دانش مثمرثمر واقع شوند، اختصاص یافته است.
صفحات کتاب :
293
کنگره :
HD۳۰/۲‏‫‭/ر۲۷‮الف‬۴ ۱۳۹۲
دیویی :
۶۵۸/۴۰۳۸
کتابشناسی ملی :
3097564
شابک :
978-600-6662-61-9‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه ارتقای مدیریت دانش در سازمان ها