امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق

جان گری در کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق، تفاوت های بین مردان مریخی ها و زنان ونوسی ها را بیان می کند و به شما قدرت می دهد که اختلافات و مشکلات موجود در زندگی مشترکتان را برطرف کنید.

شاید امروزه بزرگ ترین مشکل در رابطه ها این است که همگی تصور می کنیم همسرمان شبیه خود ماست. ما به اشتباه خیال می کنیم که اگر همسرمان عاشق ما باشد، باید به شیوه ای خاص، فکر، احساس و رفتار کند. اگر او دچار مشکل شود، گمان می کنیم روش ما بهترین روش برای رویارویی با مشکلات برای آن هاست. اما به ندرت اینگونه می شود. زمانی که به درک بیشتری از تفاوت بین مردان و زنان برسیم ، می توانیم از ناکامی و ناامیدی غیرضروری اجتناب کنیم.

به یاد داشتن این موضوع که مردان از مریخ هستند و زنان از ونوس، به ما کمک می کند که در مقابل تفاوت ها مقاومت نکنیم و در پی پذیرش باشیم. به جای اینکه در صدد تغییر، بهبود یا اصلاح همسرمان باشیم، می توانیم زمان بیشتری را صرف درک احساسات و افکار او کنیم. وقتی به یاد داشته باشیم که زن و مرد متفاوت هستند، نه تنها به صلح و آرامش می رسیم، بلکه هم خودمان و هم همسرمان بینش ضروری برای بده و بستان موفقیت آمیز عشق و محبت به یکدیگر را به دست می آوریم.

کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق (Men are from Mars, women are from Venus book of days) شامل 365 عبارت تأثیرگذار روزانه است که هر روز تفاوت هایی اساسی بین مردان و زنان را مطرح می کند. خواندن یک عبارت روزانه ی کوتاه کافی است تا به جای اینکه احساس ناتوانی یا ضعف کنید، در جهت درست به سوی درک تفاوت ها هدایت شوید. به کمک عبارات این کتاب، هر روز می تواند فرصتی باشد که عشق و محبتتان را رشد دهید.

اگرچه اصول مریخ و ونوس منطقی هستند، به یاد آوردن آن ها و عملی کردنشان آسان نیست. این اصول هنوز جدید هستند. در زمان هایی که خیلی به این اصول و بینش ها نیاز داریم، آن ها را فراموش می کنیم. اغلب فقط به یک یادآوری کوچک نیاز داریم تا احساسات مثبت اعتماد، پذیرش، درک و فهم، و قدردانی از همسرمان را در ما تحریک کند. وقتی به یاد داشته باشیم که چقدر متفاوت هستیم، همیشه می توانیم به طریقی مؤثرتر به همسرمان عشق بورزیم و عشق او را دریافت کنیم. وقتی هر روز یک عبارت کوتاه را بخوانید، در سفر مهرورزی تان احساس حمایت می کنید و احساس عاشقانه در زندگی تان اولویت می یابد.

جان گری (John Gray) در این اثر مهم ترین نکات از مجموعه ی مریخی و ونوسی را به شما یادآوری می کند. بیشتر عبارات از کتاب های قبلی و با کمی اصلاحات و تجدید نظر در این جا مطرح شده اند. کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق برای کسانی که کتاب های دیگر وی را خوانده اند، مفید و حمایت کننده است اما به تنهایی نیز کارایی دارد. برای کسانی که دیگر کتاب های مریخی و ونوسی را نخوانده اند یا به نوارها ی آن گوش نداده اند، این مطالب نه تنها مفید خواهد بود، بلکه به عنوان مقدمه ای عالی می تواند اصولی اولیه را آموزش بدهد که به میلیون ها نفر و به زوج ها کمک کرده است.

گزیده کتاب مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق 

آنچه مرد به راستی در رابطه اش می خواهد این است که احساس کند در خوشحال کردن همسرش موفق بوده است. رضایت زن نه تنها مرد را خوشحال تر می کند بلکه بار مسئولیت او را سبک تر می کند. خوشحالی زن به مرد علامت می دهد که دوست داشتنی است. واکنش های گرم زن مانند آیینه ای است که تصویری درخشان را به سوی او بر می گرداند.

با افزایش استرس در زندگی مان، به دست آوردن چنین هدفی دشوار می شود. وقتی مرد به خانه می آید، اغلب همسرش نه تنها کلافه بلکه خسته هم هست. او به جای اینکه به توانایی اش جهت خوشحال کردن همسرش اطمینان داشته باشد، احساس ناکامی می کند و ممکن است در نهایت دچار بی اعتنایی شود. او احساس می کند نمی تواند همسرش را خوشحال کند. واکنش های گرم و صمیمانه ی زن و ابراز قدردانی مانند آیینه ای است که تصویری درخشان را به سوی مرد منعکس می کند.

مرد در عمق وجودش امیدوار است که همسرش تلاش های او را تأیید کند و مورد قدردانی قرار دهد و به نحوی از عملکرد او ابراز رضایت کند. وقتی به نظر می رسد که زن از دیدن همسرش خو شحال نیست، اتفاق خیلی مهمی می افتد. اشتیاق عمیق و پرشور مرد برای خوشحال کردن و حمایت و تأمین همسرش تضعیف می شود و در نهایت فروکش می کند.

مردان به طور کلی درک نمی کنند در درونشان چه می گذرد چون بیشتر در پی آن هستند که چطور همسرشان را خوشحال کنند. با این حال، هر چه بیشتر زنی با احساس ناراحتی عمل کند و واکنش نشان دهد، اشتیاق در درون مرد خاموش می شود. وقتی مرد احساس کند تلاشش بی ثمر است، زندگی و رابطه اش همه ی جذابیت و معنایش را از دست می دهد.

صفحات کتاب :
438
کنگره :
‏‫‬‭HQ734‏‫‭/گ4م4 1391‮الف
دیویی :
‏‫‬‭646/78
کتابشناسی ملی :
2578299
شابک :
‫‬‭978-964-236-397-1
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه مریخی و ونوسی در رابطه ای موفق