امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیزدهمین قصه

کتاب سیزدهمین قصه اثر داین سترفیلد، ماجرایی پر رمز و راز دارد که نمی توان لحظه ای آن را زمین گذاشت و بعد از خواندن آن هم مدت ها در ذهن باقی خواهد ماند. رمان سیزدهمین قصه یکی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز است که تاکنون بیش از سه میلیون نسخه فروش داشته است. باید گفت بعد از خواندن کتاب سیزدهمین قصه شیفته اش خواهید شد.

مارگارت، نویسنده جوان که از کودکی با کتاب آشنا بود، متوجه می شود که خواهر دو قلویش در هنگام تولد فوت کرده، آگاهی از این مسئله و برملا شدن رازهایی زندگی اش را دگرگون می کند. هم زمان، خانم وینتر، نویسنده ی معروف، در نامه ای از مارگارت می خواهد زندگینامه ی او را بنویسد. مارگارت در طی ملاقات هایش با خانم وینتر با دوقلوهایی با شخصیت هایی کاملا متفاوت و فراز و نشیب زندگی آنان از دوران کودکی تا بزرگسالی آشنا می شود و سرانجام به راز آنان و واقعیت سیزدهمین قصه (The Thirteenth Tale)، قصه ای در دل قصه هایی دیگر که جایش در تمام آثار خانم وینتر خالی است، پی می برد.

داین سترفیلد (Diane Setterfield)، رمان نویس و نویسنده ی انگلیسی است که از رونامه گاردین عنوان "معشوقه هنر داستان نویسی" را به یادگار برده است. سترفیلد در سال 1964 در بارکشر در انگلستان بدنیا آمد. پرفروش ترین رمان داین سترفیلد سیزدهمین قصه است که تاکنون بیش از 3 میلیون نسخه آن به فروش رفته و در 38 کشور مختلف ترجمه و منتشر شده است.

گزیده کتاب سیزدهمین قصه 

من با آدم هایی که عاشق حقیقت هستند ضدیتی ندارم، مگر زمانی که داستان سرایی درباره صداقت را شروع کنند، که در این صورت همنشینی کسل کننده می شوند و طبیعتا من هم معذب می شوم، به خصوص از شیوه ای که عده ای از آنان در این مورد به کار می برند. اما اگر آن ها مرا تنها بگذارند، من هم کاری به کارشان ندارم.

غرولند من به عاشقان حقیقت نیست، بلکه صرفا به خود حقیقت است. در مقایسه با قصه، چه یاری و تسلایی در حقیقت وجود دارد؟ حقیقت چه حسنی دارد، آن هم در نیمه شب، در تاریکی، وقتی باد همچون خرس در بخاری دیواری نعره می کشد؟ وقتی صاعقه دیوار اتاق خواب را روشن می کند و باران با آن ناخن های بلندش تق تق روی پنجره می کوبد؟ نه. وقتی شدت ترس و سرما از آدم توی رختخوابش یک مجسمه می سازد، نباید انتظار داشت که حقیقت ناب و مستحکم به کمکش بیاید. آن موقع به تنها چیزی که نیاز داری تسکین و آرامش صریح یک قصه است: امنیت آرامش بخش و تکان دهنده یک دروغ.

صفحات کتاب :
551
کنگره :
PS3563‭‬ ‭/ت4‏‫‬‮‭س9 1396
دیویی :
813/6
کتابشناسی ملی :
4824391
شابک :
978-964-236-861-7
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه سیزدهمین قصه