امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شاهزاده خوشبخت

کتاب شاهزاده خوشبخت نوشته اسکار وایلد(۱۸۵۴-۱۹۰۰)است، اسکار وایلد نویسنده و نمایشنامه نویس ایرلندی است.

گزیده کتاب شاهزاده خوشبخت 

«شبی که قرار بود فردای آن، شاه جوان تاجگذاری کند، وی تک و تنها در اتاق زیبای قصرش نشسته بود. همه درباریان و خدمتکاران خاص او در حالی که همه در برابرش تا زمین خم شده بودند از او اجازه مرخصی گرفتند و به سالن بزرگ قصر رفتند تا از معلم تشریفات چند تعلیم لازم برای تشریفات درباری فرا گیرند، زیرا عده ای از خواص و نزدیکان شاهزاده که قرار بود فردا تاج سلطنت بر سر گذارد و عصای شاهی به دست گیرد، رفتارشان بسیار عادی بود و این طرز رفتار و حرکتشان در شأن یک نفر درباری نبود.

پسر بچه جوان فارغ از هر اندیشه ای روی بستر حریر و نرم خود آرمیده بود. آری، او پسر بچه بود، زیرا بیش از شانزده سال از سنش نمی گذشت. او از دختر منحصربه فرد شاه وقت به دنیا آمده بود و مادرش مخفیانه با مردی که شرایط اجتماعی او پایین تر بود، ازدواج کرده و صاحب این فرزند شده بود. می گفتند شوهرش یک نفر مرد اجنبی بود که در نواختن فلوت اعجاز می کرد و همین هنر او جلب نظر شاهزاده خانم را کرده و سبب شده بود که شاهزاده خانم عاشق و دلداده او شود و در خفا با او عروسی کند.

بعضی دیگر را عقیده بر این بود که شوهر شاهزاده خانم هنرپیشه ای در «ریمی نی» بود که شاهزاده خانم بارها هنرنمایی او را دیده و فریفته اش شده بود، ولی ناگهان این مرد در شهر ناپدید شد و کسی از سرنوشت او مطلع نشد.»

صفحات کتاب :
174
کنگره :
‏‫‬‭‭PZ90/‮الف‬9‭‮‬‭‏‫‭‏‫‭و2 1388‬
دیویی :
‏‫‬‭‬‭398/209415
کتابشناسی ملی :
1894399
شابک :
‏‫‭978-964-2575-73-2
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه شاهزاده خوشبخت