نظر شما چیست؟
علاّمه تقی جعفری می گوید: «شهرت بعضی از اشخاص، عالم گیر است، اما در نمایشگاه فساد و در نمایشگاه جنایتکاران و خود فریبان که ابتدا خود را و سپس جوامع را می فریبند. چهره هایی در تاریخ بشریت ظهور کرده اند که یک بار دیدن یا شنیدن توصیفی از آنان برای اطلاع از وقاحت و بی شرمی بی نهایت و شدّت مبارزه ی آنها با حق و حقیقت که یک انسان نما می تواند داشته باشد، کفایت می کند».
من در این کتاب سعی کردم به گوشه هایی از زوایای مخفی زندگی دیکتاتور عراق بپردازم. نقاط عطفی که در تکوین شخصیت این خونخوار مستبد مهم می نماید؛ و نیز پاسخی به بسیاری از سؤال هایی که می تواند در ذهن هر خواننده ایجاد شود.
از جمله: چرا صدّام در دوران جوانی به مصر گریخت و در آنجا چه می کرد و با چه کسی یا کسانی در ارتباط بود؟ هدف آمریکا و انگلیس برای سرنگونی عبدالکریم القاسم پس از آگاهی از نقشه ی او برای اشغال کویت و انتخاب حزب بعث به منظور قتل عام کمونیست ها و جلوگیری از گسترش عقاید چپ و تضعیف شوروی در منطقه؟! راز سقوط بغداد به دست اشغالگران و مخفی شدن گارد ریاست جمهوری و تسلیم آسان بغداد! چرا صدّام بر خلاف پیش بینی اکثر سیاستمداران، در هنگام سقوط بغداد به دست اشغالگران و حتی هنگام دستگیری، دست به خودکشی نزد؟ سرنوشت اموال و دارایی های صدّام؟ صدّام در زندان و در دادگاه و تا لحظه ی اعدام چه گفت و چه در سر داشت؟ و نیز بسیاری از اسناد پنهان او و حزب بعث...
صفحات کتاب :
106
کنگره :
‫DS79/66‭‬ ‭/ح5‫‭ش3 1395
دیویی :
‫‭956/7044092
کتابشناسی ملی :
‫ 4287942‬
شابک :
‫‭978-600-7811-38-2‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه روزهای بلند؛ شب های کوتاه