کتاب راز کانال کمیل

حکایت حماسه رزمندگان گردان کمیل و شهید ابراهیم هادی در فکه

امتیاز
5 / 4.5
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
35,000
10%
ت 31,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب راز کانال کمیل، حکایت حماسه رزمندگان گردان کمیل و شهید ابراهیم هادی در فکه می باشد که انتشارات گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، آن را منتشر کرده است.:

معرفی کتاب راز کانال کمیل

کتاب راز کانال کمیل روایت پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل، در کانال دوم فکه است که به همت گروه فرهنگی انتشارات شهید ابراهیم هادی تدوین شده است. در سال ۱۳۵۹ توسط دشمن و به دست مهندسان فرانسوی کانالی به طول ۹۰ کیلومتر و عرض ۵ متر و ارتفاع ۴ متر کاملاً حرفه ای و مهندسی شده حفر شد. این کانال در منطقه حمرین معروف به کانال حمرین و در منطقه شرهانی معروف به کانال شرهانی و کمیل و در خاک عراق معروف به کانال بجلیه است.
این کانال منحصر به فرد و دارای چند سه راهی و چهار راهی می باشد که برای موانع و پیشروی رزمندگان اسلام حفر شده بود که سیصد نفر از گردان حنظله در یکی از کانال ها محاصره شدند و اکثراً با آتش مستقیم دشمن یا تشنگی مفرط به شهادت رسیدند.

خلاصه کتاب راز کانال کمیل

کتاب راز کانال کمیل به بیان خاطرات رزمندگان و بازماندگان این کانال می پردازد. برخی از عناوین خاطرات کتاب راز کانال کمیل عبارند از: «شناسایی»، «آخرین ساعات»، «جلسه توجیهی»، «اولین درگیری»، «کانال اول»، «خاکریزهای ب شکل»، «فرماندهی ابراهیم هادی»، «نماز جماعت»، «داخل میدان مین» و «اتمام حجت».
روایت کانال کمیل را سردار رمضانی به عهده گرفته است.

او یکی از رزمندگان حاضر در آن حماسه است که بعد از شهادت یارانش در حالی که به شدت مجروح بوده است، به همراه چند نفر دیگر از مجروحین می توانند به سمت نیروهای خودی برگردند و حالا بعد از گذشت سال ها از وقوع آن حماسه روایتگر راز جاودانگی شهدای کمیل باشد. زبان روایت کتاب راز کانال کمیل دلنشین و بدون تکلف است. علاوه بر آن سیر روایت حوادث از ابتدای جنگ تحمیلی تا تشکیل گردان کمیل و حضور آن در عملیات والفجر مقدماتی به حدی دقیق و جز به جز بیان شده است که می تواند مخاطب را با خود همراه کند. در این کتاب به دنبال این پاسخ این سوال خواهیم بود که راز کانال کمیل چیست؟

برشی از کتاب راز کانال کمیل 

رهبر معظم انقلاب در تاریخ 52 تیرماه 0731 در جمع برخی هنرمندان فرمودند: «هشت سال تحمیل جنگ بر ما، اگر چه به خودی خود موضوعیتی ندارد، اما عرصه ی بسیار مهمی برای بروز روحیه ی اسلامی و انقلابی و خصلت های مسلمانی است و از این جهت بسیار ارزشمند است.
 لذا از بودن در آن چنان زمانی و آن چنان محیطی باید شکرگزار بود ... اگر چه از جنگ فی نفسه کسی خوشش نمی آید، اما بخش دیگر قضیه، روی دیگر سکه برای ما بسیار چیز عظیمی است. به هر حال، حالا که جنگ نداریم و به دست خودمان هم نمی خواهیم یک جنگ درست کنیم ... اما آن هشت سال جنگ اتفاق افتاده و ما باید از روحیه ی مقاومت و روحیه ی فداکاری همراه با اخلاص و همه ی آن خصلت هایی که حقیقتًا در عرصه های جنگ ما وجود داشت بهره ببریم. ... 
لذا در نشان دادن این نقطه ها و جاری کردن این روحیه در طول و امتداد تاریخ ما، خیلی باید تلاش کرد و از آن هشت سال جنگ باید استفاده کرد. کما اینکه حادثه ی عاشورا اول تا آخر به یک معنا نصف روز یا ... بیشتر نبوده، ... لذا عجیب نیست اگر ما هشت سال جنگ خودمان را با آن هشت یا نه ساعت عاشورای امام حسین 7 نخواهیم مقایسه کنیم و آن (حادثه ی کربلا) را خیلی درخشان تر بدانیم که واقعًا هم همین است.  
یعنی هیچ حادثه ای را هنوز بنده در تاریخ نمی شناسم که قابل مقایسه با فداکاری های آن نصف روز باشد، و همه چیز کوچک تر از آن است، لکن بالاخره طرحی از آن و یک «نمی از آن یم» است. بنابراین چرا ما فکر نکنیم که (دفاع مقدس ما) می تواند برای سال های متمادی در داخل جامعه ی ما منشأ اثر باشد؟»  
به این عبارات بالا خوب دقت کنیم. ناخدای کشتی انقلاب، که در طوفان حوادث، ما را به سوی ساحل امن و امان رهبری می کند، می فرماید: ما باید از روحیه ی مقاومت و فداکاری، همراه با اخلاص و همه ی آن خصلت هایی که حقیقتًا در عرصه های جنگ ما وجود داشت بهره ببریم... ایشان در این سال ها مرتب از مدیریت جهادی صحبت نموده اند. از اینکه کارها بر اساس روحیه ی فداکاری و جهاد پیش برود. برخی جوان ترها شاید معنای واقعی مدیریت جهادی را ندانند، برای همین تصمیم گرفتم رازی را که سه دهه در سینه داشتم برملا کنم. خاطراتی را که از شش روز حضور در عملیات والفجر مقدماتی برایم مانده بود مکتوب کنم.

خدا می داند که یاد آن روزها برایم بسیار دردآور و سخت است. اما شاهد بودم که دوستان من فدا شدند، تا کلام امام و ولایت روی زمین نماند. و من نیز به یاری حضرت حق، قصد دارم به نیت ادای دین به دوستان شهیدم، به سراغ این خاطرات بروم. تا بگویم که مدیریت جهادی و روحیه ی فداکاری همراه با اخلاص چه نتایجی دارد. می خواهم بگویم که مشکل امروز ما نبود چنین روحیه ای در بین مردم ماست. و یقین دارم؛ اگر این نسخه ی شفابخش بتواند در همه ی عرصه های زندگی ما وارد شود، اثر خود را خواهد گذاشت و جامعه ی اسلامی ما را بیمه خواهد کرد. ان شاءالله.

کتاب راز کانال کمیل pdf

شما می‌توانید برای دانلود کتاب راز کانال کمیل، به نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید و این کتاب را دانلود و مطالعه نمایید.

خرید کتاب راز کانال کمیل

علاوه بر دانلود کتاب امکان خرید نسخه چاپی کتاب با تخفیف ویژه فراهم شده است.

خرید کتاب راز کانال کمیل مشخصات کتاب راز کانال کمیل را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر:
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
نویسنده: جمعی از نویسندگان
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۱۵۲
موضوع:
روایت مستند از ماجرای کانال کمیل
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
152
کنگره :
‫DSR1606‭‬‭ /و2‫‭ر2 1393
دیویی :
955/0843
کتابشناسی ملی :
3764756
شابک :
978-600-7841-02-0‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه راز کانال کمیل