کتاب فدائیان ولایت

چهل روایت از ارادت شهدا به امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام)وعنایت حضرت به شهدا

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
نظر شما چیست؟


کتاب فدائیان ولایت، دربردارنده ی چهل روایت از ارادت شهدا به امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) و عنایت حضرت به شهدا می باشد. این کتاب توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی گردآوری، تنظیم، تدوین و منتشر شده است.

در ادامه میخوانید:

معرفی کتاب فدائیان ولایت

خلاصه کتاب فدائیان ولایت

برشی از متن کتاب فدائیان ولایت

دانلود کتاب فدائیان اسلام

معرفی کتاب فدائیان ولایت

چــرا در روایات ما این قدر بر اصل «ولایت» تأکید شــده؟ چرا امامان معصوم ما مهم ترین سرفصل مسائل دین را ولایت دانسته اند!؟ چرا انجام اعمال، بدون ولایت بی ارزش تلقی شده!؟ و هــزاران ســؤال دیگــر کــه در ایــن موضوع مطرح اســت، این پرســش را در ذهــن ایجــاد می کنــد کــه چــرا جایــگاه ولایـت این قدر والاســت؟ برای پاســخ به این پرسش به ســراغ روایات می رویم. ولایت در مکتب اسلام و جهان بینــی توحیدی از چنان جایگاه والایی برخوردار اســت که، بزرگان و علمای اسلام از آن به عنوان اساس توحید و قلعه ی مستحکم الهی یاد کرده اند. شیخ صدوق در کتاب عیون الاخبارالرضا، جلد ۲، ص ۱۳۶ روایت مهمی در باب ولایت امام علی (ع) بیان می کند: «... ولایه علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی». در اینجا ولایت مولا علی (ع) به قلعه ی مستحکم الهی تعبیر شده که مانع از عذاب جهنم می شود.
امام رضا (ع) ورود به قلعه ی الهی و امان از عذاب را دارای شرایطی دانستند که یکی از آن ها، خود امام رضا (ع) است. یعنی شــرط پذیرش توحید از هر انســانی، پیروی از ولایــت امام بر حق و دوری از امام باطل اســت. یعنی قبولی توحید به شــرط ولایت پذیری و اطاعت کامل از امام و ولی منصوب شده از طرف خدا، آن هم ولی زنده و حاضر است.
در این کتاب شامل چهل روایت از دلدادگی شهدا به امیرالمؤمنین علی (ع) و عنایات حضرت به شهدا است، می خوانیم که چگونه می توان سرسپرده ولایت بود و به همه چیز رسید. 

 

خلاصه کتاب فدائیان ولایت

بدیهی است، هر وقت ما با جایگاه ولایت در دین و زندگی خود آشنا شویم و تکالیــف خود را در مقابل ولایت بشناســیم و آگاهانه و برای تکمیل توحید خود، حتی زمانی که امر ولایت بر خلاف میل و نظر ما است، اقدام نماییم؛ تازه می توانیم ادعا کنیم که ولایت شــناس هســتیم که تا «ولایت پذیری» راه زیادی خواهیم داشت.
یکی از بزرگ ترین ولی شناسان که زندگی و رفتار او الگوی عملی همه ی ما در پذیرش و تبعیت از ولایت است، بانوی برتر خلقت است. ایــن انســان کامل، که در خانه ی ولــی و امام خود بــود، در زمانی که مردم ولایت را تنها گذاشتند به پا خواست و یکه و تنها برای احقاق حق «ولایت» قیام کــرد. کوثر قرآن، درس تبعیت و پیروی از «ولایت» و ولی زمان را به همه ی ما آموخت تا راه را کج نرویم و در این راه چه انسان های بزرگی فدا شدند تا «راه ولایت» فدا نشود. تا مسیر «انسان به سوی خدا» همچنان نورانی بماند. این کتاب به گوشــه ای از خاطــرات آنانی پرداخته که به قلعه ی ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) راه یافتند و چراغ راه دیگران شــدند. شهدایی که مسیر زندگی را «با ولایت تا شهادت» طی کردند. 
طلیعه داستان ها و حکایات شهدا در این کتاب به مطالبی مزین شده که علمای ما در جواب شبهات وهابیون و منکران ولایت مولای متقیان امام امیرالمؤمنین علیه السلام بیان داشته اند. بعضی از عنوان های داستان های این کتاب عبارتند از: «اولین فدایی ولایت»، «خبر شهادت»، «در رکاب امیر المومنین»، «فرزند رمضان»، «صفین»، «بوی خدا»، «شهید مسیحی»، «عارف واصل»، «خادم آستان ولایت»، «مدافع حرم» و ... 

 

برشی از متن کتاب فدائیان ولایت

راز بیست و یک
سردار شهید سید علی دوامی، جانشــین گردان مســلم ابن عقیل (ع) در «لشــکر 5۲ کربــلا» بود. آخرین روزهای دفاع مقدس و شب بیست و یکم ماه رمضان فرارسید. نمی دانم چرا، اما ســید به شدت بی قرار بود! ســید علی دوامی، شب ۲۱ ماه رمضان سال ۱۳۴۶ به دنیا آمده بود و امشب که شب ۲۱ ماه رمضان سال ۱۳۶۷ است، تقارن دارد با ۲۱ سالگی اش!...
حالا نمی دانم چرا ســید در این شب بیســت و یک سالگی این قدر بی قرار اســت! وقتی با او حرف زدم فهمیدم که ایــن دُردانه خانواده را احتمال بسته شدن باب شهادت، غمگین و آشفته حال کرده! سید در نیمه های شب از این سنگر به آن سنگر، از این جمع به آن جمع و ... می رفت. گاهی به نماز می ایستاد، گاهی راه می رفت، رفقای شهیدش را بلندبلند صدا می زد. اشک می ریخت و التماس می کرد... گفتم: ســید علی جان، تو که نماز مغرب و عشــا را خوانــده بودی، این چه نمازی است در این بی وقت شب می خوانی!؟ 
ســید علی با اشک گفت: نماز شــهادتم را خواندم! می دانم که دیگر، همین روزها باب شهادت بسته می شود و... سید باز هم راه رفت و اشک ریخت و ناله کرد! ضجه می زد و آرام آرام نجوا می کرد و با خودش حرف می زد. ناگهان به خودش نهیب زد: وای به حالت علی! دروازه ی شهادت دیگر این روزها بسته می شود و تو اگر امشب شهید نشوی، چقدر بیچاره می شوی!

 

دانلود کتاب فدائیان اسلام

برای خرید پی دی اف کتاب فدائیان اسلام می توانید نرم افزار فراکتاب را نصب کرده و این کتاب را با صرف هزینه اندک دانلود کنید. سپس هر زمان مایل بودید آن را در فراکتاب مطالعه کنید.

 

مشخصات کتاب فدائیان ولایت را در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: شهید ابراهیم هادی
نویسنده:  انتشارات گروه شهید ابراهیم هادی
زبان: فارسی
موضوع: روایت
صفحات کتاب :
222
کنگره :
‫‭DSR1625‫‭/ف33 1392
دیویی :
‭955/08430922
کتابشناسی ملی :
3386750
شابک :
978-600-93917-8-3‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه فدائیان ولایت