نظر شما چیست؟
گر چه پیشینه توجه به نیازها و مشکلات روانی کودکان به عنوان قشر خاص و دارای ویژگی های منحصر به فرد خود و نه به عنوان بزرگ سالانی کوچک اندام به پیش از چند دهه نمی رسد، لیکن در همین مدت کوشش های بسیاری در جهت شناخت، تبیین و طبقه بندی و ارائه روش های درمانی برای اختلالات دوران کودکی و نوجوانی به عمل آمده است. طبقه بندی اختلالات کودکان این سؤال را مطرح می کند که «چند نوع اختلال وجود دارد»؟
سؤال اساسی در همه گیرشناسی این است که چه تعداد از کودکان در جمعیت کلی دچار این اختلالات هستند؟ همه گیرشناسی با تشخیص علل یا عوامل همراه با انتشار اختلالات در جمعیت نیز سر و کار دارد اختلالات رفتاری طیفی وسیعی از مشکلات کودکی را از رفتارهای پرخاشگرانه و تکانشی تا رفتارهای افسرده گونه و گوشه گیری دربر می گیرد. کودکان با اختلالات رفتاری بنا بر ماهیت رفتارهایشان احتیاجات روانی، تربیتی و آموزشی متفاوتی از سایر کودکان دارند.
لذا برای آموزش، تربیت و ترمیم رفتارهای آنان لازم است چگونگی طبقه بندی این اختلالات با توجه به انواع و دشواری های رفتاری آنان تعیین شود.
صفحات کتاب :
94
کنگره :
‏‫BF۵۷۵‭‬ ‭/پ۴‏‫‬‭ف۲ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‭۱۵۵/۲۳۲
کتابشناسی ملی :
۴۴۶۹۳۳۷
شابک :
‬‭978-600-8509-47-9
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه تاثیر هوش هیجانی بر پرخاشگری