کتاب تاریخ تمدن ایران(جلد اول) pdf

آثار باستانی پارسه

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,500
نظر شما چیست؟
این کتاب به بررسی آثار باستانی ایران قبل از اسلام موجود در موزه لندن پرداخته و تاریخچه هر کدام و محل کشف آن را بررسی می کند.

فرهنگ و تمدن یک ملت شناسنامه و معرف ارزشهای مردم آن است . تمدن ایران همسنگ قدمت اش دارای شهرت و اعتباری جهانی است. میراث فرهنگی برآمده از تمدن ایرانی جزء اثرگذارترین میراث بشری است که قرنها نه تنها در سرزمین های اطراف که تا دور دست ها تأثیرگذار بوده است.
شناختن و شناساندن چنین تمدن عظیمی وظیفه ای است بس خطیر که هر ایرانی فرهیخته و علاقه مند به تاریخ این مرز و بوم برعهده دارد. نیاز به انجام این وظیفه در داخل و بخصوص خارج کشور امروزه در کشاکش تقابل فرهنگ ها و تمدنها بیش از پیش احساس می شود.
در دنیایی که از غلبه فرهنگ و تمدن یکه تاز لیبرال دمکراسی سوغات ناآشنا مغرب زمین سخن گفته می شود و در جایی که امکانات و سرمایه های عظیم قدرت های مسلط جهان در جهت ترویج و قبولاندن فرهنگ غرب با همه نقاط ضعف‌اش، بکار گرفته می شود، ترویج تمدن بزرگ، پرافتخار و کهن ایران زمین به عنوان فرهنگی غنی و پربار که از معدود دستاوردهای کهن بشری است امری ضروری و بلکه حیاتی می نماید. فرهنگ غنی ایران چه قبل و چه پس از اسلام می تواند همواره چون بدیلی قدرتمند، هماورد فرهنگ مغرب زمین باشد.
گرچه فرهنگ مغرب زمین را فرهنگی یکسره نامطلوب و مهاجم نمی‌دانیم و بر مفهوم تبادل فرهنگی اعتقاد داریم اما ادعای رجحان فرهنگ لیبرال دموکراسی بر جهان و برتری آن در مقابل فرهنگ ایرانی و اسلامی را بی‌ارزش و از لطایف تلخ روزگار به شمار می‌آوریم.
کنگره :
‫‬‮‭DSR44‫‬‮‭/ک35ت2 1390
دیویی :
‫‬‮‭955/0042
کتابشناسی ملی :
2486004
شابک :
978-600-6323-04-6‬
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
154

کتاب های مشابه تاریخ تمدن ایران(جلد اول)