امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
نورلوژی بدون شک پیچیده ترین موضوعی است که دانشجویان پزشکی و پزشکان با آن مواجهه می شوند. این موضوع نیاز به مطالعه کاملاً دقیق هزاران بیماری و سندرم داشته که مارپیچی از ساختارهای نوروآناتومیک را در برمی گیرد. بالطبع پزشکان جهت ارجاع بیماران به متخصص نورولوژی وسوسه شده و یا این که تست های تشخیصی گران قیمتی را مثل CT – scan یا MRI درخواست می کنند.
بنابراین نیاز به کتابی است که یادگیری نورولوژی را آسان کرده و تشخیص و درمان بیماران با علائم نورولوژیک را برای پزشکان مسئول مراقبت های اولیه، ممکن سازد، کتابی که آگاهی متخصصین غیر نورلوژیست را نیز در مورد این بیماری ها افزایش دهد.
1. این کتاب شامل 4 فصل می باشد: در فصول اول و دوم به ترتیب علائم و نشانه ها در قالب تاریخچه و معاینه فیزیکی بحث شده اند. در این فصول راجع به هر علامت و یا نشانه توضیحی مختصر ارائه و پرسش های کوتاهی مطرح می گردد و سپس تشخیص های افتراقی بحث می شود. در فصول سوم و چهارم به ترتیب به بیماری های نخاع و مغز پرداخته شده.
2. بیماری های در قالب تصاویر رنگی و ساده به تصویر کشیده شده اند تا طرح های نوروآناتومیک را تفهیم کند .
3. بیماری ها به شکل case و به همراه تصاویر آورده شده تا ویژگی های برجسته ی هر بیماری نشان داده شود.
4. جهت مراجعه ی آسان تر، تشخیص های افتراقی علائم و نشانه های نورولوژیک به ترتیب حروف الفبا مرتب شده اند
5. طیفی از اختلالات نورولوژیک را که پزشک به طور شایع با آن ها مواجه می شود در برگرفته است، نشان می دهد که شما چه چیزی را باید جستجو کنید، چه تست هایی را باید درخواست کنید و چگونه نتایج، گزینه های درمانی شما را تحت الشعاع قرار می دهند.
6. خلاصه اتیولوژی، تشخیص و درمان هر بیماری اطلاعاتی را که جهت فهم مشکل بیمار و حل آن ضروری است، در اختیار شما قرار می دهد.
7. بررسی های موردی با برجسته کردن نکات مخفی هر بیماری کمک می کند تا مهارت های تشخیصی ومعاینه فیزیکی را در خودتان تقویت کنید.
8. ضمایم مفید تکنیک های معاینات ویژه اضافی، ارزیابی آزمایشگاهی جهت علائم نورولوژیک و دستور العمل های درمانی هر یک از بیماری ها را به شکلی خلاصه ارائه کرده است.
9. درج کامل رفرنس ها شما را به منابعی که بیماری های نادر و روش های تشخیصی مورد اختلاف را در بر گرفته اند و این درسنامه به آن ها نپرداخته، راهنمایی می کند.
10. واژه نامه سودمند یک مرجع سرانگشتی را برای اصطلاحاتی که به شکل رایج استفاده می شوند، فراهم می آورد
11. از طرفی به کمک این اطلس می توان به شرح حال گیری و معاینه هدفمند که انجام آن دربالین بیمار و در زمانی کوتاه مقدور باشد، بیشتر و بیشتر نزدیک شد.
با این رفرانس واضح و عملی شما می توانید در سطح مراقبت های اولیه، چالش های تشخیصی و درمانی نورلوژیک را تحت کنترل خود درآورید.
12. از آن جا که نویسنده سبک نگارشی خاصی را انتخاب کرده تمامی دانشجویان پزشکی و حتی پزشکان عمومی و دستیاران و متخصصین غیر نورولوژیست می توانند از این کتاب استفاده کنند.
شابک :
‫‭978-964-413-203-2
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
333
کنگره :
‫‬‭‬‭RC355‫‭/ک2‮الف‬6 1390
دیویی :
‫616/800222‭
کتابشناسی ملی :
2458152

کتاب های مشابه اطلس تشخیص و درمان بیماری های نورولوژیک