کتاب کلام امیر pdf

حکمت های حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟
کلام امیر: حکمت های حضرت علی(ع) با ترجمه انگلیسی مناسب برای دانش آموزان و علاقمندان به فراگرفتن زبان انگلیسی

کلام امیرالمؤمنین علی (ع) اکنون پس از قرن ها هنوز چه در معنی و فحوا و چه در فصاحت و بلاغت بر بلندای عرصه سخن و سخنوری بشریت می‌درخشد. نهج البلاغه، متن گرانقدری که حاصل زحمات و مجاهدات دوستاران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) طی سالیان و قرون متمادی در حفظ و جمع آوری آن بوده، شایسته توجه همیشگی و خوانش دوباره و چند باره است.

نوجوانان و جوانان ایران اسلامی که اشتهار به محبت علی و آل علی دارند و شیعه او محسوب می‌شوند در این میان برای آشنایی و فراگیری تعالیم و دستورات امیرالمؤمنین علی (ع) وظیفه‌ای ویژه دارند. حداقل در مورد منابع سمعی و بصری و کتب و مجلات مناسب باید گفت در این عرصه کمبود جدی دیده نمی‌شود و هرکس فراخور علاقه خود می‌تواند به سهولت به اینگونه منابع دسترسی پیدا کند. اما یکی دیگر از وظایف مهم و تأثیرگذار نوجوانان و جوانان امروز کشورمان آموختن علوم و فنون روز دنیا جهت ارتقاء دانش و فناوری کشور و برخوردار ساختن مردم از مواهبی است که امروز علم و دانش آنرا در اختیار بشر قرار داده است.

همه اندیشمندان تعلیم و آموزش بر این باورند که آموختن زبان خارجی در این دوران که بسیاری از متون علمی به زبانی به جز زبان مادری نوشته و منتشر می‌شود امری ضروری و ناگزیر است. لذا جوانان متعهد و مؤمن ما امروز همان گونه که به راهنمایی‌ها و تعالیم معصومین (ع) نیازمندند به فراگیری زبان‌های زنده دنیا بخصوص زبان انگلیسی که زبان عمده مطالب علمی و تخصصی است نیاز مبرم دارند.

به مصداق «خوش آن زمان که برآید به یک کرشمه دو کار» کتاب حاضر کوشیده متنی ارزشمند یعنی کلام مولای متقیان علی (ع) که موصوف و متصف به تمام خصائص انسانی و دینی است را با ترجمه انگلیسی آن در کنار هم به خواننده محترم تقدیم دارد به این امید که جوانان و نوجوانان و کلیه علاقمندان به زبان انگلیسی ضمن تمرین و یادگیری زبان انگلیسی به آموختن و حفظ سخنان و حکمت‌های علی (ع) امام اول خود بپردازند.
صفحات کتاب :
167
کنگره :
BP38/042‭‭‬ /د48‫‬‭ ‫‬‭1391
دیویی :
‫‬‭297/9515
کتابشناسی ملی :
2901168
شابک :
‫‭978-600-6323-16-9
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه کلام امیر