کتاب پرواز در سحرگاه pdf

زندگی نامه و خاطرات شهید محمد غفاری

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,400
نظر شما چیست؟
پژاک، شعبه ای از گروهک تروریستی پ.ک.ک است. این گروهک برای اقدام ضد امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. و حدود سال 1383 توسط آمریکایی ها از بدنه ی پ.ک.ک جدا شد.
آن ها در ایران فعال بودند و جذب داشتند. اما نیروهای این گروه، عمدتاً ازکشورهای سوریه، ترکیه و عراق هستند. شاید بتوان گفت حدود بیست درصد نیروهای آن ایرانی است.
تمام فعالیتهای آن ها با اجازه و فشار مستقیم آمریکا است. پ.ک.ک از سال 1360 در شمال غرب کشور دارای مقرهایی بود. اما فعالیت نظامی نداشتند.اما بعد از پایان جنگ، وارد فاز دیگری شد.
سال 1383 با شهادت سردار شهید قهاری، سپاه به طور مستقیم با این گروهک درگیر شد. البته تا سال 1390 به جز چند عملیات کوچک، فقط حالت دفاعی داشتیم.
اکثراً این گروهک به مقرهای سپاه و نیروی انتظامی و مردم حمله می کرد.
هر از چند گاهی خبر شهادت عده ای از مردان و زنان بیگناه این ملت به دست عوامل این گروه به گوش می رسد.
فرزندان انقلاب در مقابل آن ها موضع تدافعی دارند. آن ها سعی دارند با گفت وگو مشکل را حل کنند. اما ظاهراً این کار بی نتیجه است!
استکبار با مسلح کردن گروه پژاک به پیشرفته ترین سلاح ها قصد فشار بر نظام را دارد. اینجاست که پرچمدار بزرگ انقلاب نهیب می زند؛ که از موضع دفاع خارج شوید و در مقابل این ایادی استکبار قد علم کنید.
همین کلام کافی بود تا دلاورمردان یگان صابرین از نیروی زمینی سپاه، آماده ی اجرای فرمان ولی زمان شوند. آخرین روزهای ماه مهمانی خدا در سال 1390 بود. اخطار آخر به سران وابسته ی این گروهک داده شد. زمانی برای خروج آن ها از ایران تعیین شد اما اربابان آن ها اجازه ی چنین کاری ندادند!
به امر رهبر نبردی گسترده آغاز شد. نتیجه ی این جهاد مشخص است. آنکه برای عقیده می جنگد همیشه پیروز است. و این سنت روزگار است.
اما در این حماسه ی جاوید که به پاکسازی کامل مرز خوبان انجامید، چندین لاله ی سرخ از نسل سوم انقلاب به خاک و خون غلتیدند. کسانی که ثابت کردند هنوز هم برای شهادت فرصت هست فقط دل را باید صاف کرد. کسانی که یاد و خاطره ی شهدای جنگ را در اذهان مردم زنده کردند. و ما در این مختصر، به زندگی یکی از این خوبان و یادی از دیگر شهیدان این حماسه می پردازیم.
یکی از دوازده شهید صابرین. یکی از خوبان این امت که آرامش امروز ما مدیون خون اوست؛ شهید محمد غفاری. این مجموعه ی هرچند کوچک، تحفه ای است در راستای فرمایش مقام عظمای ولایت. امام خامنه ای (روحی فداه) که به همرزمان و فرماندهان این شهید فرمودند:
«تبلیغات برای این عملیات (ضد پژاک) بسیار ضعیف بود. مردم نمی دانند شما چه کردید.
کتابشناسی ملی :
3117106
شابک :
‫‭978-600-6400-27-3
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
168
کنگره :
‏‫‭‭DSR1668 /غ67‏‫‭پ4 1392
دیویی :
955/0843092

کتاب های مشابه پرواز در سحرگاه