امتیاز
5 / 4.6
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سیاحت غرب علیرضا سبحانی نسب متن ساده شده سیاحت غرب شیخ محمد حسن نجفی قوچانی است که سرنوشت ارواح پس از مرگ را روایت می‌کند.

معرفی کتاب سیاحت غرب

کتاب سیاحت غرب، که توسط علیرضا سبحانی نسب بازنویسی شده، متن ساده شده سیاحت غرب شیخ محمدحسن نجفی قوچانی معروف به آقا نجفی قوچانی است که سرنوشت ارواح پس از مرگ را روایت می‌کند. سیر و سیاحت در عالم پس از مرگ برای همه جذّاب و دلنشین است. مرحوم آیت الله شیخ محمد حسن نجفی قوچانی با بهره گیری از قدرت انتقال پیام با داستان و بهره مندی از روایات اهل بیت سفری به عالم برزخ کرده و خواننده را در این سفر روحانی با منازلی آشنا می کند که قبل از مرگ نمی توان تجربه کرد. این اثر، یک نوآوری بسیار زیبا در آموزش و پرورش نوشتاری به شمار می‌آید. این کتاب از زمان نگارش تاکنون، با استقبال بی‌نظیر و در خور ستایشی روبرو شده است. خرید و دانلود کتاب سیاحت غرب

خلاصه کتاب سیاحت غرب

مرحوم آقا نجفی کتاب را از زبان فردی که فوت شده روایت میکند و عالم برزخ آنچه که در احادیث آمده است را شرح میدهد مانند: عذاب قبر، کیفر اعمال، ملاقات با بعضی اموات و... مرحوم آقا نجفی در بخش هایی از کتاب احادیث و آیات مربوط را ذکر میکند. در کتاب از فردی به نام هادی نام برده می‌شود؛ نویسنده هادی را محبت امام علی (علیه السلام) معرفی میکند. آنچه باعث شد این کتاب بازنگاری شود، تفاوت دانش مردم و همینطور درک مطلب و واژه شناسی مردم این زمان با آن زمان است. علیرضا سبحانی نسب توانسته به خوبی قلم مرحوم آقا نجفی را به زبان ساده بازنگاری کند و به ما کمک کند تا این کتاب را بیشتر و بهتر درک کنیم.

دانلود کتاب سیاحت غرب

نیخه الکترونیک کتاب سیاحت غرب در فراکتاب در دسترس شماست و شما می‌توانید آن را قبل از خرید در نرم افزار فراکتاب رایگان مرور بفرمایید.

نویسنده کتاب سیاحت غرب

شیخ‎ محمدتقی رازی آقا نجفی (۱۲۶۲-۱۳۳۲ق/۱۸۴۶-۱۹۱۴م) از مجتهدان اصفهان در دوره ناصرالدین‎ شاه است. وی پس از اخذ اجتهاد از علمای نجف به اصفهان بازگشت و به مرجعیت عام دست یافت. آقا نجفی با ظل السلطان حاکم اصفهان رابطه خوبی نداشت. او آثار علمی بسیاری را به نگارش در آورده بود، مانند: الإجتهاد و التقلید، اسرار الآیات، اسرارالأحکام، اسرار الشریعه و...

سیاحت غرب صوتی

محتوای صوتی این اثر هنوز تهیه نشده است. شما می‌توانید با خرید نسخه الکترونیک از این کتاب استفاده کنید و لذت ببرید.

برشی از متن داستان سیاحت غرب

هر چه گفتم کسی گوش نمی کرد؛ گویا مرا نمی دیدند و صدای مرا نمی ش‏نیدند. دانستم که آن ها از من دورند و من نمی توانم با آنان ارتباط برقرار کنم. احساس می کردم به جنازه ای که در گوشه ای افتاده بود بسیار علاقه دارم و نمی خواهم از او جدا گردم. جنازه را پس از غسل و پوشاندن کفن، به سوی قبسرتان بردند و من هم همراه تشییع کنندگان رفتم. در میان تشییع کنندگان بعضی ازجانورهای وحشی و درّنده را نیز می دیدم و از آن‌ها بسیار وحشت داشتم؛ ولی دیگران از آن حیوانات، هیچ وحشتی نداشتند.

آن حیوانات نیز برای سایرین آزاری نداشتند؛ گویا اهلی شده و با آن‌ها مأنوس بودند. جنازه را در گور سرازیر کردند؛ در حالی که من، کنار قبر ایستاده بودم و تماشا می‌کردم. در آن حال، ترس و وحشت تمام وجودم را فرا گرفته بود؛ به ویژه هنگامی که دیدم در گور، جانورانی پیدا شدند و به جنازه حمله‌ور گشتند. مردی که وارد قبر شده بود، به آن جانورها هیچ توجهی نداشت؛ گویا آن‌ها را نمی‌دید، جنازه را در گور خواباند و با خیالی آسوده از قبر بیرون رفت. من چون به آن جنازه علاقمند بودم، برای بیرون راندن آن جانوران، داخل قبر شدم؛ ولی تعداد آنها بسیار بود و بر من چیره شدند. چنان ترسیده بودم که تمام اعضای بدنم می لرزید. از مردم کمک خواستم؛ امّا کسی به دادم نرسید. همه مشغول کار خود بودند؛ گویا آنچه را که در قبر رخ می داد، نمی دیدند.

ناگهان اشخاص دیگری در قبر حاضر شدند و مرا یاری کردند و آن جانوران هم پا به فرار گذاشتند. خواستم از آنها بپرسم کی هستند که خودشان به حرف آمدند و گفتند: ان الحسنات یذهبن السیئات «کارهای خوب و پسندیده، گناهان و بدی‌ها را از بین می برند» سخنان شان تمام نشده ناپدید شدند.

کتاب سیاحت غرب pdf

شما میتوانید با پرداخت هزینه اندک، این کتاب را بصورت الکترونیک تهیه کرده و لذت ببرید.

سیاحت غرب

مردم عامیانه نام این کتاب را ممکن است غلط تلفظ کنند، مثلا: سیاهت قبر، سیاهت غرب، سیاهت قلب و... ولی منظور از سیاحت غرب، ربط به غروب خورشید دارد؛ همانطور که غروب پایان روشنایی خورشید است، مرگ هم باعث غروب و زوال انسان است.

نظرات درباره سیاحت غرب

مقام معظم رهبری: کتاب دیگری ایشان دارد به نام سیاحت غرب که در احوال عالم برزخ و پس از مرگ نوشته شده به شکل داستانی. مرحوم مطهری می‌گفتند من احتمال قوی می‌دهم که اینها مکاشفات این مرحوم هست، که به این شکل در کتاب سیاحت غرب آن را ثبت کرده. یک چنین شخصیتی. آیت الله مکارم شیرازی: اگر چه این کتاب برگرفته از برخی از روایات اسلامی می باشد، ولی آمیخته با مسائل ذهنی گوینده نیز شده است.

خرید کتاب سیاحت غرب

در فراکتاب امکان خرید کتاب سیاحت غرب نسخه چاپی و الکترونیک ممکن شده است.

سیاحت غرب

مشخصات کتاب سیاحت غرب را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: جمال
نویسنده: محمدحسن آقانجفی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 168
موضوع: داستان مستند
قالب: چاپی و pdf

 

صفحات کتاب :
168
کنگره :
BP222/22‏‫‬‭/ن3س9 1386ت
دیویی :
‏‫‬‭297/44
کتابشناسی ملی :
1258608
شابک :
978-964-202-521-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه سیاحت غرب