کتاب نگاهی به ایرانشناسی و ایرانشناسان pdf

در کشورهای مشترک المنافع و قفقاز

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟
به دلیل فرهنگ و تمدن غنی ایران و اهمیت ژئوپلیتیک آن، ایران شناسی در میان دانشمندان کشورهای مختلف جهان جایگاه ویژه ای داشته است.
در این کتاب آثار و مطالعات ایرانشناسان جمهوری های تشکیل دهنده شوروی سابق بررسی و معرفی شده اند. نویسندگان این کتاب معتقدند ایرانشناسان شوروی تا حدودی از کاستی ها و معایب ایرانشناسان غربی برکنار بوده اند و برخلاف آنان ریشه های اقتصادی تحولات تاریخی را مورد توجه قرار داده اند.
علاوه بر آن زمینه های اعتقادی و فکری در تاریخ ایران را مورد کاوش قرار داده اند و به این ترتیب توانسته اند برخی از نکات مربوط به تاریخ سیاسی ایران را روشن سازند. رساله پیگولوسکایا درباره شهرهای ایران و تحقیق پطروشفسکی در مورد نهضت سربداران خراسان نمونه هایی از روش های خاص ایرانشناسان شوروی بوده است.
در این کتاب مراکز مطالعات ایران شناسی، مراکز تدریس زبان فارسی و مراکز کتاب ها و اسناد خطی فارسی و آثار هنری و باستانی ایران در روسیه، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اوکراین، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و گرجستان معرفی شده اند. در ابتدای هر بخش نیز پیشینه روابط تاریخی فرهنگی این جمهوری ها با ایران نیز بررسی شده است.
صفحات کتاب :
195
سال نشر :
1372

کتاب های مشابه نگاهی به ایرانشناسی و ایرانشناسان