امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 80,000
نظر شما چیست؟
فیلیپ مایکل سانتوره، مامور «سازمان توسعه ی جهانی ایالات متحده» (سازمانی که گاه برای آموزش روش های ضدشورش به پلیس کشورهای دیگر کمک کرده است)، به یک کشور خیالی در آمریکای لاتین در اوائل دهه ی 1970 عازم می شود.
یک گروه چریکی محلی به نام توپاماروها، سانتوره را می ربایند. ایده ی اولیه ی داستان براساس یک رخداد واقعی در اوروگوئه شکل گرفته. توپاماروم ها با ارائه ی اسنادی، اثبات می کنند که دولت اوروگوئه از شکنجه و ترور شخصیت های آزادی خواهِ این کشور به دستِ نیروهای تحت تعلیم مایکل سانتوره مطلع است و صلاحیت ادامه ی حکومت را ندارد. از این رو احزاب چپ مجلس، خواستار استعفاری رئیس جمهور و کابینه ی او می شوند.
با گروگان گرفتن یکی دیگر از ماموران آمریکایی، دولت دست نشانده ی آمریکا در اوروگوئه، در آستانه ی سقوط قرار می گیرد...
حکومت نظامی فیلمی ساخته ی کوستا گاوراس (فیلمساز یونانی الاصل سینمای فرانسه) در سال 1972 است. این فیلم نامزد جایزه ی گلدن گلوب شد و توانست جایزه ی ویژه ی سازمان ملل در جوایز بفتا را از آن خود کند. فیلمنامه ی حکومت نظامی را منیژه محامدی برای اجرای تئاتر اقتباس کرد و در سال 1358 به روی صحنه آورد. این نمایش در آن سال توسط گروه نمایشی پیوند در تالار سنگلج به مدت پنجاه شب اجرا شد.

... محله فقیر نشین کلبه های محقری که با تخته، خشت و ورقه های کرکره ای ساخته شده اند. ساکنان فقیر منطقه که نکبت از سر و رویشان می بارد مثل هر روز از خواب بیدار شده اند. آن ها از کلبه های خود بیرون می آیند و روی پله های درهم شکسته جلوی در می ایستند. چشمانشان هنوز خواب آلود است و بی اعتنا به خودروهای پر از سربازی که از برابرشان می گذرند، به اطراف نگاه می کنند.
فقط سگ های ولگرد دنبال خودروها می دوند و پارس می کنند.
در عقب یک خودرو، سرباز بچه سالی گه گاهی تفنگی را که میان زانوانش گرفته است راست می کند. اصلاً حال و حوصله ...
صفحات کتاب :
240
کنگره :
‏‫‬‭‬‭ ‬‭‬‬‭ PN1997 /ح8‏‫‬‭‬‭ 1386
دیویی :
‏‫‬‭‭791/4372
کتابشناسی ملی :
‎1‎1‎3‎4‎6‎5‎1
شابک :
‏‫‬‭9789642837564
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه حکومت نظامی