کتاب پرسش و پاسخ دانشجویان

متن کامل پاسخهای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) به پرسشهای دانشجویان در 9 دیدار (1382-1377)

امتیاز
5 / 1.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

یکی از ویژگی های رفتاری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که از سال های دور و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و در طول تمام سالیان مبارزه و خدمت در سنگرهای مختلف همچنان ادامه یافته، ارتباط با مردم و بویژه نسل جوان و مخصوصاً دانشجویان و طلّاب است. معظّمٌ له در یکی از دیدارهای دانشجویان فرموده اند: «البتّه من سال هاست که با دانشگاه ها ارتباط دارم و به همه ‏ی دانشگاه ها هم رفته‏ ام؛ به دانشگاه شما هم چند بار آمده‏ ام؛ البتّه آن زمانی که شما هنوز دانشجوی این دانشگاه نبودید. بالاخره با دوستانی که با دانشگاه ها ارتباط دارند، مشورت می کنیم و به هر دانشگاهی که نرفته باشیم، می رویم ... من همچنان از دوره‏ ی جوانی با قشر دانشجو ارتباط داشته‏ ام؛ نه فقط ارتباط صوری، واقعاً ارتباط گیری داشته‏ ام؛ حرف می زدم، حرف می شنفتم، مباحثه می کردم، تعلیم می دادم، یاد می گرفتم؛ که تا الان هم ادامه دارد. امیدوارم تا هر وقتی که من زنده هستم، رابطه‏ ی من با جماعت جوان و دانشجو قطع نشود؛ من این رابطه را دوست می دارم.» دقّت در این شیوه بخوبی نشان دهنده ی اعتقاد معظّمٌ له به کارایی، تأثیر و ضرورت این نوع حضور، ارتباط و پاسخگویی به پرسش های جوانان که آینده سازان این کشور و پرچمداران آینده ی این انقلاب اسلامی اند می باشد.

یکی از مهمترین جلوه های بارز در نحوه ی پاسخگویی معظّمٌ له به پرسش ها رعایت جدّی اخلاق اسلامی و حریم اشخاص است. در تعداد قابل توجّهی از پرسش ها، دانشجویان با ذکر نام درباره ی پرونده ی قضایی یا دیدگاه های سیاسی برخی اشخاص سؤال می کنند. طبیعی است در شرایط خاصّی که کشور در سال های 1376 تا 1382 به دلیل افراط و تفریط هایی که در محافل سیاسی، مطبوعاتی، و حتّی برخی دستگاه ها و قوای کشور صورت می گرفت قرار داشت، دانشجویان خواستار موضع گیری صریح مقام معظّم رهبری درباره ی اشخاص و گروه ها بودند.

امّا ایشان با دقّت تمام در پاسخ عملاً درس عدالت و اخلاق را به دانشجویان آموزش می دهند. از نکات قابل توجّه در این دیدارها بیانات ابتدایی مقام معظّم رهبری در برخی دیدارهاست که در پاورقی صفحه ی آغازین هر نشست به آن اشاره شده. همچنین گاه بدون طرح سؤالی از سوی دانشجویان، معظّمٌ له به دلیل اهمیت برخی مطالب مستقلاً به آن پرداخته اند.

صفحات کتاب :
525
کنگره :
DSR1692‭‬ ‭/ج9‏‫‬‭پ2 1393
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
3425883
شابک :
978-964-2951-70-3
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه پرسش و پاسخ دانشجویان