امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
70,000
15%
ت 59,500
نظر شما چیست؟

کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی گزیده ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب با تلاش محسن کربلایی نظر گردآوری شده است و انتشارات انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.

معرفی کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی

تجربیاِت بشری بخصوص تجربه ی زنان در جاهلیتّ قدیم ودر جاهلیتّ عصر جدید، پر از تعارضات و تناقضات رفتاری است و به دلیل چند وجهی بودن ِموضوع و تعدّد آثار و پیامدهای آن، زنان در مقام تشخیص درستی و داوری متعارضات، دچار حیرت، سردرگمی و بلا تکلیفی شده اند. جهان امروز برای همه ی امور زندگی، تعریف و تبیینی دارد اماّ تعریف و تصویر صحیحی از هویتّ و چیستی و جایگاه انسانی بنام زن - بعنوان سنگ بنای جامعه و حیات - نداشته و بدون شناخت شخصیت، حقوق، وظایف و اختیارات وی، جهان را به چالش کشیده و هل منِ مبارز می طلبد. خود به بیراهه رفته و دیگران را نیز به بیراهه می کشاند.

خلاصه کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی

جهان امروز در مقوله ی زن و با هدف به بند کشیدن روحش، تنها به رهاسازی جسم او می اندیشد و قوانین موضوعه ی جهان امروز نیز، صرفا ً پیرامون مسائل مادّی و سهل الوصول نمودن طریق طلاق و تشویق به نحو ه های زندگی خاص و تن ندادن به مسؤولیت های خانوادگی است. زن و پیوندهای روحی - اخلاقیش، هرگز مورد طلب و تلاش جهان امروز نیست. این در حالی است که خدای اسلام، زن را بزرگ می بیند و برای پیوندهای روحی و عاطفی اش، تعریف و تصویری روشن دارد. اسلام برای تشکیل خانواده، اندیشه ای ورای آن می طلبد و پیوند زندگی را از زیباترین مظاهر آفرینش اعلام، و طلاق را از مکُره ِاعمالِ مجاز می شمارد و همواره کلیهّ دستورالعمل های اسلام، پیشگیرانه و در صدد استیفای حقوق جامع انسان ها از جمله زنان است.

برابری زن و مرد، پیش فرض مسلمّ و قطعی بوده و هر دو را آفریده از نفس واحد می داند و هرگونه امتیازی را به تقوا می شمارد که این امتیازها با اراد هی زن و مرد و از طریق حرکت اشتدادی و ملکه نمودن خصایل و فضایل الهی در نفس ناطقه ی انسانی به بار می نشینند و زن یا مرد بودن، هیچ نقشی در وصول به مراتب کرامت والای نفسانی ایفاگر نیست. شاید از قدم های نخستین در خصوص ورود به مسأله ی زن - در حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی- آشنایی با قرآن و کلام معصوم و آشنایی با فرهنگ دینی است و با رهیافتی درون دینی اماّ با توجّه به یافته ها و تجربیاّت ناگوار غرب. 
 تاریخ شاهد صادقی است بر اینکه جهان استکبار و تفرعن، هر از گاهی به تناسب زمان، شرایط و افکار عامهّ، موضوعی را برای استخفاف، تحقیر و تطمیع و بهره جویی از اقشار مختلف انسانی و استعمار ملتّ ها، مستمسک خویش ساخته است. واژه های آزادی، حقوق بشر، زن، دموکراسی از جمله ی این موارد است و امروزه زن، نه بعنوان یک انسان متعالی که بصورت یک ابزار سیاسی و اقتصادی از چالشی ترین موضوعات روز و در دستور کار استکبار جهانی است و همین نیاّت و مطامع، پیدایش جریان فمنیستی را که دارای زمینه های معرفتی، روانی، اجتماعی و اقتصادی در غرب بوده و نیز جهان شمولی این جریان را، شدّت و سرعت بخشیده است و زنان که در آغاز قرن نوزدهم میلادی بعد از تظاهرات و منازعات بسیار، اجازه ی مشارکت در رأی گیری انتخابات یافته و با حضور اجتماعی خویش، می کوشیدند وجود خود را در جامعه به رسمیتّ بشناسانند، بناگاه هدف و طعمه استعمارگران قرار گرفتند.

با وقوع انقلاب اسلامی و شکل گیری حکومت دینی و تقابل آن با جهان سلطه و توجّه جهانیان از جمله زنان به این پدیده ی دینی، موضوع تهاجم فرهنگی بر قشر جوان و بویژه زنان و دختران، شتاب بیشتری گرفت و ایران اسلامی، کانون توجّه آن شد و از همین رو در دستور کار برنامه ریزان استکباری قرار گرفت و تخریب بنیان های فکری، مهمترین هدف این تهاجم منظور گردید و با القای فرودستی زنان در اسلام و ناکارآمدی دین در امور زندگی و به ویژه زنان و با تخلیه ی روحی روانی آن ها درواقع کوشیدند.
این کتاب شامل بخش های زیر می باشد
بخش اول: کلیات مباحث زن و خانواده
بخش دوم: سیمای زن در بعد فردی
بخش سوم: سیمای زن در بعد خانوادگی
بخش چهارم: سیمای زن در بعد اجتماعی

کتاب الگوی زن

کتاب الگوی زن اثر امیرحسین بانکی پور فرد توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. یکی از موضوعاتی که در بیانات مقام معظّم رهبری بعنوان زعیم جامعه ی اسلامی برآن تأکید شده، ارائه ی الگو برای زنان در ابعاد مختلف و متناسب با نیاز روز می باشد.

خرید کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی

خرید کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی در نسخه چاپی در فراکتاب فراهم شده است و همچنین با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید دانلود رایگان کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی را انجام دهید.

دانلود کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی

مشخصات کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری (مدظله)
گردآورنده: محسن کربلایی نظر
تعداد صفحه: 311
موضوع: گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوع زن و بازیابی هویت حقیقی
قالب: الکترونیک رایگان و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
311
کنگره :
DSR1692‭‬ ‭/ز9‏‫‬‭ز93 1390
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
2589506
شابک :
978-964-2951-36-9
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه زن و بازیابی هویت حقیقی