کتاب روشنای علم

مروری بر بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی پیرامون دانش و تولید علم

امتیاز
5 / 4.5
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب روشنای علم شامل بیانات حضرت آیت الله خامنه ای (مدّظلّه العالی) در مقوله ی علم، تولید علم، تحقیق و پژوهش از ابتدای رهبری معظم له است، که با همکاری جمعی از طلّاب و محقّقان حوزه ی علمیه ی قم و طی حدود سه سال کار مستمر به ثمر رسیده است.

معرفی کتاب روشنای علم

بدون تردید این اثر می تواند علاوه بر پاسخگویی به سؤالات مذکور و تبیین موضوعات مختلف مربوط به علم و تولید علم، به عنوان یک منبع و مرجع علمی تأثیرگذار و هماهنگ کننده ی علوم و مراکز علمی در فضای رو به پیشرفت علم و دانش جامعه ی اسلامی ایران ایفای نقش نماید. در این مجموعه تلاش گردیده است ضمن فراهم نمودن زمینه ی استفاده ی حدّاکثری مخاطبان از مطالب مربوط به این موضوع، مجموعه ی بیانات رهبر معظّم انقلاب در این زمینه به طور کامل پوشش داده شود.

برشی از متن کتاب روشنای علم

جوانان عزیز! ببینید اهمیت کار علمی چقدر است؛ اهمیتش درجه یک است. اگر ما برای یک کشور، عزّت و آبرو و رفاه و اقتدار جهانی و پیشرفت های علمی بخواهیم، باید از طریق علم وارد شویم. من نمی گویم برای سعادت یک جامعه، علم کافی است. می بینیم که در دنیا کشور‏هایی هستند که علم هم دارند، اما واقعاً سعادتمند نیستند و در مشکلات فراوانی دست و پا می زنند. قطعاً علم، نه فقط یک شرط لازم، بلکه یک شرط لازمِ بسیار مهمّ است و باید در کشور پیش برود. بنابراین، اهمیت علم معلوم است. اگر امروز کشوری از لحاظ علمی پیشرفت نکرد، نه اقتصادش پیشرفت خواهد کرد، نه اقتدار جهانی اش پیشرفت خواهد کرد و نه زندگی مردم پیش خواهد رفت. بالاخره علم باید در کشور پیش برود؛ به خصوص که ما عقب ماندگی داریم و باید تلاش شود.

صفحات کتاب :
832
کنگره :
‏‫‬‭DSR1692 /ع76‏‫‬‮‭‏‫‬‭ر9 1390
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
‎2‎3‎0‎4‎8‎3‎1
شابک :
‏‫‬‭978-964-2951-24-6
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه روشنای علم