نظر شما چیست؟
بازی در کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از والدین می پندارند که بازی تنها با هدف گذراندن وقت برای کودک و ایجاد سر گرمی برای او طرح ریزی می شود. در صورتی که می توان گفت سهم عظیمی از هویت و تجارب کودک دراین بازی ها کسب می شود.

کودک در بازی نقش های مختلف را تجربه می کند و خود را در شخصیت های متفاوت با وظایف خاص آن تجسم می کند. حتی در تخیل خود با دوستان خیالی خود ارتباط برقرار می کند و هر گونه وقایع محیطی را در ارتباطات خیالی خود تجربه می کند. احترام به تخیلات کودک و همراه شدن با احساسات او به نوعی احترام به شخصیت اوست.

کودک در این هم احساسی ها هویت و خود پنداره خود را شکل می دهد و در صورت احساس ارزشمندی تخیلات خود، در مورد شخصیت و نفس خویش احساس ارزش می کند. شاید آجرهای بازی خانه سازی یا خانه های عروسکی، از مد افتاده و قدیمی به نظر بیایند اما به واسطه طبیعت بی ساختار و باز خورد، اجازه می دهند تخیل کودک آن ها را به هر سو که مایل است به پرواز در آورد. به طوری که یک کارتن خالی ماشین لباسشویی می تواند سفینه فضایی، زیر دریایی یا قطار باشد.

حضرت علی(ع) می فرمایند: کسی که کودکی دارد باید در راه تربیت او خود را تا حد طفولیت تنزل دهد. لذا بازی برای کودک صرفا سرگرمی نیست.
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
94
کنگره :
‏‫‭LB۱۱۳۷‏‫‭/س۲ب۲ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۲۷/۱۱۰۲
کتابشناسی ملی :
۴۴۳۹۲۷۷
شابک :
978-600-8509-42-4‬

کتاب های مشابه بازی و خلاقیت