امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 120,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟


رمان بلیز به نویسندگی استیون کینگ و ترجمه سید جواد یوسف‌ بیک با موضوع داستان های آمریکایی قرن 20 است و ناشر این اثر انتشارات افراز می باشد.

معرفی رمان بلیز

نویسنده در کتاب اینگونه می نویسد: «بلیز یک رمان قدیمی، اما تجدید نگارش شده و به روز شده است که این در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی‌کند. این رمان نام بکمن را با خود یدک می کشد، چراکه آخرین رمانی است که بین سال های 1966 تا 1973، به رشته ی تحریر درآمده است. 
من در طول آن سال ها در واقع دو شخصیت بوده‌ام. یکی استیون کینگ که داستان های هراس انگیز می‌نوشت و آن‌ها را به مجله‌هایی همچون Cavalier و Adam می‌فروخت. و دیگری بکمن که تعدادی رمان نوشته و آن ها را به هیچ کس نمی‌فروخت. این رمان ها عبارت‌اند از: خشم، پیاده روی طولانی، عملیات جاده ای، مرد دونده. همه ی این چهار رمان، با جلدهای کاغذی و ارزان قیمت به چاپ رسیدند. بلیز، آخرین رمان نوشته شده در آن دوره ی زمانی بود. اگر دوست دارید می توانید نام آن را پنجمین ربع بگذارید. اما اگر باز هم اصرار دارید، آن را یکی دیگر از رمان های صندوقچه ای یک نویسنده ی مشهور خطاب کنید.»
در این رمان نویسنده نگاهی صریح تر به اتفاقات هراس انگیز زندگی انسان ها که اغلب در جامعه ی آمریکا و در برخی مواقع در جامعه ی جهانی به وقوع می پیوندد، داشته است.
کینگ، تلاش می کند تا زمان مشخصی را برای وقوع داستان ارائه ندهد، تا این مفهوم را به خواننده القا کند که، هر روزه در چنین جامعه ای این اتفاقات رخ می دهد. بنابراین می توان رمان بلیز را یک شناسنامه ی کامل از فرهنگ آمریکایی دانست. 
دکتر اسلیپ، داستانی زمستانی، سرزمین متروک، امیدهای جاودان بهاری، عروج، جانشین و مسیر سبز عناوین تعدادی از آثار اوست.

خلاصه رمان بلیز

در این کتاب ابتدا به زندگی نامه نویسنده می پردازد که با کودکی شروع می شود. استیون ادوین کینگ در پورت‌لند مِین، به دنیا آمد. زندگی خانوادگی استیون با اختلاف و کشمکش‌های بسیاری همراه بود. روزی پدرش که فروشندۀ سیار بود، به بهانۀ خرید پاکتی سیگار، منزل را برای همیشه ترک کرد و از آن پس، استیون دیگر هرگز پدرش را ندید. سرپرستی او و برادر بزرگ‌ترش دیوید، را مادرش به عهده گرفت.
پس از مرگ پدربزرگ و مادربزرگ استیون، مادر استیون در همان نزدیکی‌ها کاری در آشپزخانۀ اقامتگاه عقب‌افتادگان ذهنی برای خود پیدا کرد. استیون در سال ۱۹۵۹، پس از نوشتن مقالاتی برای روزنامه‌ای محلی و کم‌تیراژ، به نویسندگی علاقه‌مند شد.
او دربارۀ برنامه‌های تلویزیونی، نقد و مقاله می‌نوشت. کم کم داستان‌های کوتاه خود را به قیمت سی سنت به محلی‌ها فروخت.
بعضی داستان‌ها را نیز به هم‌شاگردی‌های در مدرسه می‌فروخت که معلم‌ها پس از آگاهی مانعش شدند. در ابتدا داستانهای علمی-تخیلی می نوشت. پس از خواندن مجلات وحشتناک ، به ژانر وحشت علاقه‌مند شد.
او از نویسندگانی همچون هاورد فیلیپس لاوکرفت، رابرت بلاچ و جک فینی الهام گرفت. 
استیون اصل و نسبی اسکاتلندی-ایرلندی دارد و براساس بسیاری از داستان‌هایش، فیلم ساخته شده است.
در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80، کینگ، ضمن انتشار کتاب های عادی خویش، تعدادی رمان کوتاه با نام مستعار ریچارد بکمن به چاپ رساند. البته این رمان ها، در اصل، داستان هایی بودند که کینگ آن ها را پیش از نوشتن اولین رمان منتشر شده اش (کَری) نگاشته بود اما تا آن زمان جرأت چاپ آنان را پیدا نکرده بود. کینگ برای نام مستعار خویش، شخصیت و وجود خارجی، اما نامرئی نیز ترسیم نموده بود،به طوری که همگان بدون اطلاع ار وجود استیون کینگ، در این میان می دانستند که ریچارد بکمن مردی روستانشین است که داستانهای ترسناک می نویسد.
نهایتا نیز خبر مرگ وی، بر اثر سرطان، در میان عموم مردم منتشر گردید.
یکی از مواردی که در جای جای این داستان، تلویحاً به آن اشاره می شود، مسأله ی بی هویتی انسان ها در جامعه است؛ که این مسأله خود زاده ی فسادهایی است که جامعه از آن ها لبریز شده است. این نکته را به شکلی دقیق تر و کامل تر در یکی دیگر از داستان های کینگ می توان مشاهده نمود. داستانی که در قالب رمانی کوتاه، در یک مجموعه ی چهار داستانی با عنوان «فصول گوناگون»، منتشر گردید.
و بطورکلی داستانی سرگرم کننده، اجتماعی، عمیق و در خور تامل و تفکر را مطالعه می کنید.
استیون ادوین کینگ (متولد ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷) نویسندهٔ آمریکایی خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در گونه‌های وحشت، خیال‌پردازی، ماوراءالطبیعه، تعلیق، جنایی، علمی تخیلی و رمانهای فانتزی است. به گفته بسیاری، کینگ پرفروش ترین نویسنده جهان است.
تمام رمان‌های و داستان‌های کینگ همچنان در حال انتشار هستند.
رمان‌های کینگ با چنان استقبال خوانندگان او روبه‌رو شد که به سینما نیز راه یافت.

رمان بلیز pdf

در نسخه الکترونیک این کتاب از فایل ورد استفاده شده است که امکانات بیشتری را نسبت به رمان بلیز پی دی اف در اختیار شما قرار می‌دهد. پی دی اف رمان بلیز به صورت جداگانه در فراکتاب عرضه نشده است. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

دانلود رایگان رمان بلیز

رمان بلیز pdf رایگان در فراکتاب عرضه نشده است اما نسخه الکترونیک آن را می‌توانید در نرم افزار فراکتاب دانلود نمایید. همچنین جهت آشنایی با کتاب الکترونیک امکان مطالعه رایگان کتاب برای مدت حدود ده دقیقه وجود دارد.

بخشی از متن رمان بلیز

شنبه شب بود و آن مکان پر از جمعیت. هوا سرمای تلخی داشت. او جورج را تا شهر با ماشین آورده بود، اما هم اکنون چهل دقیقه بود که در هوای باز بوده و گوش هایش کرخت شده بود. فراموش کرده بود کلاهش را با خود بیاورد. فراموشی، کار همیشگی اش بود. دست هایش را از جیب های ژاکتش بیرون آورده و روی گوش هایش گذاشته بود، اما جورج او را از این کار بازمی داشت. جورج می گفت که اشکالی ندارد اگر گوش هایش یخ بزند اما دستانش نه؛ چراکه برای روشن کردن یک ماشین به وسیله سیم های احتراق نیازی به گوش هایش نداشت. دمای هوا سه درجه بالای صفر بود. 
جورج گفت: «آنجا، سمت راستت.» 
بلیز نگاهی انداخته و متوجه یک ساب شد. ماشینی با یک برچسب. اصلاً ماشین مناسبی به نظر نمی رسید. جورج گفت: «آنجا سمت چپ است. سمت راستت، کودن. دستی که با آن دمـاغت را می گــیری.» 
ــ متاسفم، جورج. بله، او دوباره یک احمق شده بود. او می توانست بینی اش را با هر دستی بگیرد، اما دست راست را می شناخت، دستی که با آن می نویسی. او به آن دست فکر کرده و به آن سمت نگاه کرد. آنجا یک فورد سبز رنگ قرار داشت...

دانلود رمان بلیز

برای دانلودرمان بلیز می توانید به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از دانلود، آن را در اپلیکیشن مطالعه بفرمایید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید رمان بلیز مشخصات رمان بلیز را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: افراز
نویسنده: استیون کینگ
مترجم: جواد یوسف بیک
تعداد صفحه: 380
موضوع: رمان ترسناک
قالب: epub

صفحات کتاب :
380
کنگره :
‏‫PS۳۵۶۶ ‭/ی۸۵‏‫‬‮‭ب۸ ۱۳۸۹
دیویی :
‏‫‬‭۸۱۳/۵۴‭‬
کتابشناسی ملی :
‎۱‎۹‎۱‎۵‎۶‎۵‎۰
شابک :
9789642432042
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه بلیز