به جرأت می توان یادگیری را بنیادی ترین فرایندی دانست که در نتیجه ی آن، موجودی ناتوان چون انسان در طی زمان به فردی تحول یافته تبدیل می شود زیرا توانایی های شناختی و قدرت اندیشه ی او حد و مرزی نمی شناسد.
تنوع بسیار زیاد و گستره یادگیری انسان که به وسعت طول عمر اوست، باعث شده است علی رغم تفاوت های زیادی که در یادگیری با هم دارند، برخی افراد در روند عادی یادگیری و آموزش دچار مشکل شوند.
در این میان بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی، قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است؛ هوش کم و بیش عادی دارند؛ به خوبی حرف می زنند و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند؛ لیکن زمانی که به مدرسه می روند و می خواهند خواندن، نوشتن و حساب یاد بگیرند، دچار مشکلات جدی می شوند.
کنگره :
LC4704/ح5الف3 1396
شابک :
978-600-8743-33-0