امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
پیتر کری( -1943 )، نویسنده استرالیایی و برنده دو دوره جایزه بوکر است.

«طوطی و الیور در آمریکا» حاصلِ دو دهه زندگی کری در ایالات متحده است.

کری در این اثر به رویدادها و وقایع زندگی «الکسی دو توکویل» از مهم ترین متفکران و اندیشمندان قرن نوزدهم فرانسه و جهان پرداخته است.

کری درباره این رمان می گوید: «توکویل دری را گشود و من توانستم به جهان او راه پیدا کنم. من حال را در گذشته نظاره کردم: دست یافتنی و تجسم برانگیز».

کری داستان گویی فوق العاده است که ما را از همان سطرهای اول میخکوب می کند. زبان سلیس و بی پیرایه و در عین حال طنز او به غیر از نبوغ به یک عمر نوشتن بازمی گردد.

الیور شخصیت اصلی رمان پیتر کری، برای مطالعه و شناخت نظام جزا به امریکا می رود. در این مسیر با ماجراهای بسیاری از عشق و سیاست تا زندان ها و مسائل اقتصادی و مالی این سرزمین مواجه می شود و طی این سفر است که تجربه اش از دموکراسی امریکایی شکل می گیرد.

«طوطی و الیور در امریکا»، فضای آشفته و نابسامان سال های هشتاد امریکا را به تصویر می کشد که حتی اسکناس های رایجش چندان قابل اعتماد نیست.

نویسندگان و منتقدان بسیاری این اثر را تحسین کرده اند. از جمله پل آستر، نویسنده برجسته امریکایی، درباره این رمان می نویسد:

«این رمان، فریبنده ترین و سرگرم کننده ترین اثر این خدای قصه گو است. نثر وی بسیار روان، قدرتمند و موسیقایی است. کتاب را بگشا و به آواز پیتر کری گوش جان بسپار!».
کتابشناسی ملی :
2747875
شابک :
978-964-2995-70-7‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
507
کنگره :
‏‫‭PZ3‏‫‭/ک225ط9 1393
دیویی :
‏‫‭823/914

کتاب های مشابه طوطی و الیور در آمریکا