امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,900
نظر شما چیست؟
در کتاب "قدرت اعجازانگیز اهرام"، مطالبی در مورد هرم بزرگ و روش های قرار دادن اهرام به طور شفاف توصیف شده است.

در کشورهای توسعه یافته از قبیل ایالات متحده و اروپا، مردم به سرعت به مزایای اهرام پی برده اند و از آنها به عنوان ابزاری ضروری برای غنی سازی زندگی های خود استفاده می کنند.

کلمه هرم (Pyramid) عبارتی یونانی است. پایرا (Pyra) به معنای آتش و مید (Mid) به معنای مرکز است.

بنابر این این کلمه به معنای نوعی انرژی است که از مرکز هرم آزاد می شود از آنجا که انرژی را همواره با آتش مرتبط می دانند و آتش رایج ترین شکل انرژی است، معنای کلمه هرم به خوبی مشخص می شود. تعریف ساده تر در لغت نامه آمده است. در لغت نامه هرم جسمی سه بعدی و دارای قاعده ای مسطح معرفی شده است که وجوه تخت آن به یک نقطه ختم می شوند. البته این توصیف بیشتر هندسی است و خیلی مد نظر ما نیست. منظور ما تنها اهرام توخالی هستند.

اکثر شما شنیده اید که کلمه هرم با مصر در ارتباط است. اگرچه اهرام در نقاط مختلف جهان یافت می شوند، ولی انسان ها همواره شیفته اهرام مصر بوده اند و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده اند.

در میان اهرام، توجه ماجراجویان، تاریخدانان و دانشمندان معطوف هرم قیزه (Ghizeh) بوده است. در میان عجایب هفت گانه فقط سر این هرم فاش نشده است، لذا هنوز هم مطالعاتی روی هرم قیزه صورت می گیرد تا سرانجام پرده اسرار آن کنار رود.

مصر مهد اهرام غول پیکر مختلف است، ولی هیچیک به اندازه هرم قیزه مورد توجه انسان ها واقع نشده است.

این هرم بیشتر جسمی چهار وجهی است که تمامی چهار وجه آن مثلث متساوی الساقین است که قاعده را به صورت مربعی کامل شکل می دهند. قرن ها است محققان روی این هرم کار می کنند و هنوز به دنبال پاسخ به پرسش های مختلف مطرح شده هستند. مثلاً هیچ کس به طور قطع نمی داند چه کسی، چرا و چه زمانی این اهرام را ساخته است. این مسئله، خود معمایی است. هیچیک از نظریات مطرح شده نیز کاملاً قانع کننده نیست. کتاب های مختلفی در ارتباط با این موضوع نوشته شده است و در آینده نیز نوشته خواهد شد. احتمالاتی مطرح شده در این زمینه عبارتند از:

1. اهرام را بیگانگان ساخته اند.
2. اهرام را برای متوازن ساختن مرکز گرانش زمین ساخته اند.
3. اهرام را در جهت منظومه جبار طراحی کرده اند.
4. اهرام برای برگزاری تعلیمات محرمانه مذهبی به کار می رفتند.
و نظریاتی شبیه آن.
صفحات کتاب :
216
کنگره :
BF1999‏‫‬‭/ھ2ق4 1387
دیویی :
‭001/94
کتابشناسی ملی :
1163261
شابک :
‭978-964-8561-59-3
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه قدرت اعجاز انگیز اهرام