نظر شما چیست؟
سهراب نوجوانی است که با آرزوی فوتبالیست شدن، مشهور شدن، پولدار شدن و همه آرزوهایی که آمال هر نوجوانی است رو به ورزش فوتبال آورده است، تمام فکر و ذکر سهراب معطوف به فوتبالیست شدن است.

افت شدید تحصیلی وی نیز فقط به خاطر افراط کردن در این ورزش است اما سهراب نمی داند که بین بازی کردن در حیاط مدرسه با یک توپ پلاستیکی و فوتبالیست حرفه ای شدن فاصله وجود دارد...

سهراب نماینده نوجوانان این عصر است دورانی پر از خیالات محال و البته غیر محال.

اما ویژگی های دوره نوجوانی چیست؟
دوره نوجوانی از مهمترین و حساس ترین دوره های زندگی انسان به شمار می رود. در این دوره، تغییراتی در جسم و روان نوجوان رخ می دهد که هرکدام به نوعی بر او اثر می گذارد. گاهی این تغییرات، شخصیت و منش او را به کلی دگرگون می سازد. از این رو شناخت جنبه های مهم روانی، عقلانی، جسمانی و اخلاقی نوجوان، این توانایی را به او و اطرافیانش می دهد تا شیوه صحیح برخورد با تغییرات جسمی و روحی دوره نوجوانی را بدانند.

این آگاهی، از بروز ناسازگاری های خاص این دوران جلوگیری می کند. دوران نوجوانی، همزمان با دوران بلوغ است. دوران بلوغ یکی از بحرانی ترین دوره های زندگی هر فرد است. دوره نوجوانی و بلوغ به سنین بین 12 تا 18 سالگی اطلاق می شود. گاهی گذشتن از مرز کودکی و رسیدن به قلمرو بلوغ با نابسامانی های زیادی روبروست.

کتاب های مشابه یک وعده گوشت