کتاب راز بندگی

تشریح معارف و مفاهیم ارزشی اسلام منطبق با مصادیق دفاع مقدس، مشتمل بر پانصد خاطره ارزشمند از شهدای پاکباخته دفاع مقدس

امتیاز
5 / 5.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 19,000
نظر شما چیست؟
کتاب «راز بندگی» نوشته عباس تیموری، پژوهشگر دینی است. قطعا شهیدان اسطوره هایی هستند که با ایثار و فداکاری خویش، حماسه ها آفریده اند که می تواند الگوی نسل جدید باشند. در این اثر ابتدا به توصیف مفاهیم و ارزش های دینی و اعتقادی پرداخته و سپس مصادیق عملی را از میان الگوهای تاریخ دفاع مقدس ارایه کرده است.

حقیقت گوهر انسان از سه بعد اعتقاد، اخلاق و عمل تشکیل شده است. عمل انسان نیز در واقع دو قسمت دارد: قشر و صورت ظاهر و مبانی و اصولی که عمل بر آن ها استوار می گردد. این مبانی و اصول سبک و نوع خاصی به عمل انسان می بخشد که از آن به سیره تعبیر می شود.

آدمی در مسیر زندگی چنانچه هدف و مقصدی والا و الهی داشته باشد، در هر سه بُعد به الگویی سازنده، اسوه ای کامل و به مقصد رساننده نیاز دارد. از این رو، قرآن مجید که کتاب هدایت و انسان سازی است، رسول اکرم صلی الله علیه و آله را اسوه و الگو معرفی کرده و فرموده است «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه لمن کان یرجوا لله و الیوم الاخر و ذکر الله کثیراً» همانا پیامبر خدا برای شما الگو و اسوه ای نیکوست، این برای کسی است که به خدا و روز قیامت امید داشته و خداوند را بسیار یاد کند.

از این آیه شریفه استفاده می شود که انسان همواره به الگو و اسوه نیازمند است و بدون آن به مقصد نمی رسد و به طور خلاصه باید گفت رسیدن به مقام بلند بندگی و کرامت انسانی والا بدون وجود راهنما، امری بسیار خطیر و جبران ناپذیر است.
صفحات کتاب :
392
کنگره :
‏‫‭DSR1625‫‭‏‫‭‭/ت98ر2 1395
دیویی :
‏‫‭‭955/08430922
کتابشناسی ملی :
4579510
شابک :
‭978-600-254-036-2
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه راز بندگی