نظر دیگران

نظر شما چیست؟
مردی به نام «راون» در ازای دریافت پول، دست به قتل یک سفیر می زند. اما به محض خرج کردن اولین اسکناس از سوی پلیس تحت تعقیب قرار می گیرد.

معلوم می شود که اسکناس ها دزدی بوده و پلیس از مدت ها پیش شماره آن ها را به همه اماکن اعلام کرده است.

راون به خاطر لب شکری بودن، کاملاً قابل شناسایی است. او به دنبال مردی به نام «چول موندلی» است، که این اسکناس ها را به او تحویل داده است.

از طرفی زن و مردی جوان به نام های «آنا» و «جیمی ماتر» که نامزدند؛ زن بازیگر تئاتر و مرد کارآگاه پلیس اسکاتلند یارد است که مأمور دستگیری راون است.

تمام کشورهای اروپا بعد از قتل سفیر پیش بینی می کنند که جنگی در اروپا در خواهد گرفت و در حال آماده کردن نیروهای خود برای جنگ هستند.

پلیس اسکاتلندیارد این واقعیت را نمی داند مردی که به خاطر دزدی اسکناس تحت تعقیب است، در واقع قاتل سفیر است و اگر این واقعیت آشکار شود، مانع از یک جنگ جهانی دیگر، بعد از جنگ جهانی اول می شود.

آنا برای بازی در یک نمایش راهی شهر «ناتویچ» می شود. در قطاری که آنا با آن سفر می کند، چون موندلی هم حضور دارد، راون هم سوار همین قطار می شود. راون مجبور می شود برای خرید بلیت از اسکناس هایش استفاده کند، برای اینکه پلیس او را شناسایی نکند، بلیت آنا را می گیرد و موقع پیاده شدن آنا را مجبور می کند که بلیتش را به مأمور کنترل بلیت پس بدهد.

راون آنا را با خود به یک ساختمان خالی می برد ولی آمدن یک دلال که برای فروش آن ساختمان مشتری آورده باعث می شود که آنا فرصت پیدا کند که از دست راون فرار کند.

آنا که متوجه شده راون از ماجرای قتل سفیر اطلاع دارد، در سالن تمرین تئاتر مردی را می بیند که خودش را دیویس معرفی می کند اما با مشخصاتی که راون درباره چول موندلی گفته بود، مطابق است. وقتی دیویس (که همان موندلی است) از میان خانم ها یکی را برای شام دعوت می کند، آنا اعلام آمادگی می کند و دعوتش را برای شام می پذیرد؛ اما متوجه می شود موندلی او را به خانه اش نمی برد.

موندلی که متوجه می شود آنا بخشی از واقعیت قتل سفیر را می داند، تصمیم به کشتن او می گیرد.

اما آنا به وسیله راون نجات پیدا می کند. راون که در این مدت گریز فهمیده آنا تنها کسی است که به او خیانت نکرده و او را به پلیس معرفی نکرده، به او احساس تعهد پیدا می کند.

جیمی ماتر، نامزد آنا وقتی می فهمد که آنا با روان در ارتباط بوده ولی به پلیس معرفی اش نکرده، دچار سوءظن می شود که احتمالاً آنا همدست راون است ...

کتاب های مشابه سایه گریزان