امتیاز
5 / 5.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
خرید چاپی
125,000
15%
ت 106,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب مسئولیت و سازندگی، نوشته ی علی صفایی حائری، نکات تربیتی پیرامون مسئولیت در راستای سازندگی را بیان می کند. این کتاب توسط انتشارات لیله القدر به چاپ و نشر رسیده و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب مسئولیت و سازندگی

مسئولیت درختی است که زمینه اش شناخت ها هستند و ریشه اش اعتقادها و بهارش بحران ها و حادثه ها و گرفتاری ها.

 هنگامی که زمینه ها غنی بودند و سرشار و ریشه ها محکم بودند و زنده، در هر بهاری این درخت شکوفه می دهد و بار می آورد و حتی هیچ آفتی نمی بیند؛ چون آفت ها از کمبود تغذیه و فقر زمینه ها مایه می گیرند...

نویسنده در این کتاب سعی دارد نکات تربیتی مسئولیت در راستای سازندگی را بیان کند.

خلاصه کتاب مسئولیت و سازندگی pdf

علی صفایی حائری در کتابش چنین می نویسد:

حرف هایی برای گفتن...

 با درک استعدادها.

و شناخت نیازها.

و در زمینه ی اعتقادهایم، 

من به مسئولیت رسیدم.

مسئولیتی در برابر فقر و جنگ و جهل. ضرورت این حادثه ها.

و درک تنهایی.

و شعله ها و جرقه های عشق و علاقه ام در من چشمه هایی کندند و نهرهایی کشیدند و جدول هایی بستند... چه در برخوردها و دیدارها و چه در زبان و گفت و گو ها و چه در قلم و نوشته هایم.

من با مسئولیت و سازندگی شروع کردم؛ چون می دیدم ما امروز بیش از هر وقت دیگر، نیازمند این مسأله هستیم.

ما در سازندگی و تربیت افراد، از روش سرشار و غنی خودمان بهره نمی بریم و با شعارها و تلقین ها و دردها و رنج ها و محرومیت ها، استعدادها را داغ می کنیم و از دیگران سرمشق می گیریم، در حالی که ما در هدف و در راه و در روش، در هیچ کدام با آن ها همانندی و هماهنگی نداریم. ما در راهی می رویم که به هدف ما نمی رسد و در نتیجه طعمه ی آن ها می شویم و نردبان مقاصدشان.ما در روش تربیتی دو اشکال اساسی داریم: یک -این که شناخت ها و آگاهی ها را بسته بندی می کنیم و از دیده های خودمان می گوییم و یافته ها را صادراتی می فرستیم. از روش هایی که ما را به شناخت ها رسانده اند حرفی نمی زنیم و دید نمی دهیم.

ما بر قله ها عروج کرده ایم و از دیدگاه ها و منظره های زیبا حرف می زنیم و این پایینی ها فقط با گوش خودشان کار می کنند. آن ها چشم هاشان در تاریکی است و پاهاشان در شهوت عروج، اما ما از راه... تا قله نشانی نمی دهیم و آن ها را سرگرم می کنیم. دو - دردناک تر این که، این بسته بندی ها را لااقل زمینه سازی هم نمی نماییم. کاسه ها را پاک نکرده، از شیر سرشار می سازیم و در نتیجه مسمومیت می آفرینیم و نه تنها صاحب کاسه که هر مهمان محتاجی را به رختخواب می سپاریم و به مرگ می دهیم...

نویسنده تمام این موارد را در 10 فصل بیان می کند.

برشی از متن کتاب مسئولیت و سازندگی

صالح و مصلح

عظمت قرآن در این است که از این اقلیت صالح و مصلح علامت می دهد، همان طور که از آن های دیگر علامت داده بود. و این علامت ها به گونه ای هستند که گویا می توانی ببینی. تو در کنار خودت حس می کنی یک دسته را که با شور می آیند و با عشق و طلب می پرسند و از عناد و نخوت خالی هستند. و حس می کنی آن ها را که کور هستند و با این که می شنوند، نمی بینند و راه نمی روند و می ترسند. و حس می کنی آن ها را که نفرت زده و فراریند و حتی گوش نمی دهند و حس می کنی مرده ها را که دل هاشان بسته شده و ریشه هاشان خشکیده است. تو این ها را حس می کنی و می یابی و می بینی و در نتیجه می توانی که با کدامینشان شروع کنی و از کدامینشان بگذری. 

در هر حال از هیچ کدام این ها نمی توان دست شست، ولی چگونه و چه وقت با آن ها رو به رو شدن، مسأله است. روح های آماده و استعدادها، به راحتی ساخته می شوند و یاد می گیرند و از بیّنات و روشنگری ها به نور می رسند و همراه کتاب و میزان برپا می ایستند و با سنگ های راه و مانع ها درگیر می شوند. اما...

خرید کتاب مسئولیت و سازندگی

نسخه چاپی کتاب مسئولیت و سازندگی را می توانید از طریق سایت و نرم افزار فراکتاب با تخفیف ویژه سفارش داده و خریداری کنید.

قیمت کتاب مسئولیت و سازندگی

جهت اطلاع از قیمت کتاب مسئولیت و سازندگی به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید.

دانلود کتاب مسئولیت و سازندگی

پی دی اف کتاب مسئولیت و سازندگی در نرم افزار فراکتاب جهت دانلود موجود می باشد. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب مسئولیت و سازندگی مشخصات کتاب مسئولیت و سازندگی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: لیله القدر
نویسنده: علی صفائی حائری (ع.ص)
تعداد صفحه: 176
موضوع: نکات تربیتی پیرامون مسئولیت در راستای سازندگی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف

 

صفحات کتاب :
176
کنگره :
‫‬‭BP230/18‫‬‭/ص7م50217 1389
دیویی :
‫‭297/483
کتابشناسی ملی :
2290479
شابک :
978-600-6275-10-9
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه مسئولیت و سازندگی