امتیاز
5 / 4.2
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,500
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
32,000
15%
ت 27,200

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب من مادر مصطفی نوشته رحیم مخدومی است. در این کتاب، رحیم مخدومی به این سؤال پاسخ می‌دهد که مصطفی احمدی روشن مگر که بود که دشمن حاضر شد برای از میان برداشتنش چنین هزینۀ هنگفتی را بپردازد؟ نویسنده با معرفی ابعاد کمتر شناخته‌شدۀ شهید، او را بیشتر و بهتر به ما می‌شناساند.

معرفی کتاب من مادر مصطفی

ترور توسط هر کشوری که انجام شود برایش هزینه دارد. یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های ترور افتادن ماسک بشردوستانه و ژست انسانی این کشورها است. اگر فردی که ترور می‌شود دانشمند باشد هزینه‌ای که این قبیل کشور‌ها می‌پردازند سنگین‌تر است. دشمنی که برای این ماسک میلیون‌ها دلار هزینه کرده چرا با ترور خط روی ماسکش می‌اندازد و آن را پاره می‌کند؟ در کتاب من مادر مصطفی، رحیم مخدومی به این سؤال پاسخ می‌دهد که مصطفی احمدی روشن مگر که بود که دشمن حاضر شد برای از میان برداشتنش چنین هزینۀ هنگفتی را بپردازد؟ نویسنده در این کتاب با معرفی ابعاد کمتر شناخته‌شدۀ شهید، او را بیشتر و بهتر به ما می‌شناساند. 

خلاصه کتاب من مادر مصطفی

کتاب در چندین فصل روایت‌های آدم‌های مختلف به‌ویژه مادر شهید مصطفی احمدی روشن را با زبانی شیوا و روان پیش چشم مخاطب قرار می‌دهد.  روایت‌ها اول‌شخص هستند؛ بنابراین خواننده راحت‌تر می‌تواند با کتاب ارتباط بگیرد.
تلخیِ کودکی‌های شیرینم، من مادر مصطفی، دو سایه، طعم زیارت عاشورا، کنکور غیرت، پارکاب، بچه شهرستانی و... از جمله‌ فصل‌های کتاب هستند. رحیمی مخدومی محتوای کتاب را با گفتگو و مصاحبه جمع‌آوری کرده و به  نگارش درآورده است؛ بنابراین حین خواندن کتاب خواننده حس می‌کند راوی‌ها روبرویش نشسته‌اند و از مصطفی برایش می‌گویند. 
فصل‌های ابتدایی که کودکی شهید را به تصویر می‌کشند بیشتر از زبان مادر هستند. اما در ادامه راوی‌های دیگری هم مثل پدر، معلم قرآن، دوستان، همسر و... قصه مصطفی را برایمان تعریف می‌کنند. زبان کتاب ساده و روان است. جملات کوتاه هستند. باتوجه‌به حجم  کم و شیرینی روایت‌ها می‌توان در مدت‌زمان کوتاهی کتاب را تمام کرد. 

نویسنده کتاب من مادر مصطفی را بیشتر بشناسیم

رحیم مخدومی متولد 1345 در شهر ورامین است. فارغ‌التحصیل رشتۀ علوم تربیتی است. سال‌ها در مدارس تدریس کرده است و با سازمان‌های مختلفی مانند سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و جهاد سازندگی همکاری می‌کند. جنگ پا برهنه، نرگس، مالک خیبر، مردان درد، یار کجاست؟، وقتی پرده کنار رفت، پروانه‌های عرصه خبر، چه کسی ماشه را خواهید کشید و ... از دیگر آثار برجستۀ این نویسنده هستند. از بین این عناوین جنگ پابرهنه، نرگس و پروانه‌های عرصه خبر در جشنواره‌های مختلفی برگزیده شده‌اند. 
من مادر مصطفی برای چه کسانی مناسب است؟
کتاب من مادر مصطفی برای تمام کسانی که علاقه‌مند به زندگی شهدا هستند، جذاب است. این کتاب برای نوجوانان هم می‌تواند هدیه مناسبی باشد تا با روحیات و خلقیات شهید مصطفی احمدی روشن آشنا شوند. 

بخش‌هایی از کتاب من مادر مصطفی

اهل شیطنت بود! پر جنب‌وجوش و شوخ‌طبع. من دانشگاه بوعلی درس می‌خواندم. یک موتورسیکلت یاماها داشتم؛ خیلی برایم ارزشمند بود. مثل حالا نبود که با پول تو جیبی بشود موتور خرید. یک روز از کلاس آمدم بیرون دیدم موتور نیست. همان جا نشستم روی زمین. تمام بدنم یخ شد. گفتم وای! موتورم را بردند. چند ثانیه بعد صدای خنده‌ای را شنیدم. مصطفی بود و دوستش. از پشت درخت آمدند بیرون. موتورم را که قفل بود، بلند کرده، برده بودند پشت یک ساختمان. 
این قضیه مال موقعی بود که داشتند برای کنکور می‌خواندند.  حالا نگو حوصله‌شان سر رفته و برای رفع خستگی هوس کرده‌اند با قلب من بازی کنند! با بچه‌های محل که می‌رفتیم استخر، من فقط باید مواظب مصطفی می‌بودم تا کسی را زیر آب خفه نکند. شیطنتش این‌جوری بود. 

دانلود کتاب من مادر مصطفی 

ما در فروشگاه اینترنتی فراکتاب، خرید کتاب من مادر مصطفی را در سه قالب صوتی، الکترونیکی و چاپی ارائه کرده‌ایم. نسخه صوتی کتاب با لهجه شیرین یزدی خوانش شده و لذت شنیدن کتاب را چندین برابر کرده است. 
نسخه الکترونیک کتاب در قالب TEXT است. امکان شخصی‌سازی اندازه و نوع فونت، های‌لایت و... در آن وجود دارد. همچنین با فعال‌کردن پیمایش خودکار دیگر نیاز نیست برای ورق‌زدن کتاب روی صفحه دست بکشید. بعد از خرید نسخه الکترونیکی کتاب،  می‌توانید از طریق اپلیکیشن فراکتاب به‌صورت آنلاین یا آفلاین به کتاب دسترسی داشته باشید.  
اگر قصد خرید نسخه چاپی کتاب را دارید ما در کمترین زمان آن را به دستتان خواهیم رساند. برای خرید می‌توانید از تخفیف‌های مختلف هم استفاده کنید. اگر سبد خریدتان به سقف معینی برسد ارسال به سراسر ایران رایگان خواهد شد. برای دسترسی به این کتاب خواندنی دکمه خرید را لمس کنید.

دانلود کتاب من مادر مصطفی 

مشخصات رمان یادت باشه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: رسول آفتاب
نویسنده: رحیم مخدومی
گوینده: مهدیه السادات هاشمی
تعداد صفحه: 128
موضوع: زندگینامه شهید مصطفی احمدی روشن
قالب: الکترونیک، صوتی و چاپی

 

صفحات کتاب :
128
کنگره :
‏‫DSR1668‭‬ ‭/‮الف‬26‏‫‭م3 1391‬‬
دیویی :
955/084092
کتابشناسی ملی :
2782030
شابک :
978-6009219391
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه من، مادر مصطفی