نظر دیگران

نظر شما چیست؟
دیوید با برگه مالیاتی روبرو می شود که او را شوکه می کند او هیچوقت حاضر به پرداختن این مالیات نیست. دوست او مارک کمک می کند تا با فردی آشنا شود که او را از این مخمصه نجات دهد. آیا دیوید موفق می شود؟

تواین، مارک Twain, Mark نام مستعار، (ساموئل لنگهورن کلمنز Samuel Langhorne Clemens نام واقعی) داستانویس امریکایی (1835-1910) ساموئل در فلوریدا Florida زاده شد، پدرش مردی بی­ایمان و مادرش زنی مذهبی و متعصب بود. دوره کودکی را در قریه هانیبال Hannibal در کرانه رود می­سی ­سی­ پی گذراند. این منطقه آرام بعدها زمینه مهمترین آثار وی قرار گرفت.

از کودکی ذوق ماجراجویی بسیار داشت و پس از مرگ پدر که در دوازده سالگی او رخ داد، دنباله تحصیل را رها کرد و به نوبت کارگر چاپخانه، راننده کشتی بخار و سرباز داوطلب شد، مدتی نیز به گروه جویندگان طلا، پیوست و پس از آنکه از سفرهای متعدد و اشتغال به حرفه ­های گوناگون معرفتی وسیع از عالم انسانیت به دست آورد، به روزنامه­ نویسی پرداخت و در مقاله­ نویسی سبک خاص فکاهی را برگزید.

در 1859 بود که نام مستعار مارک تواین را انتخاب کرد که اصطلاحی بود در دریانوردی. مارک تواین اولین داستان را در 1865 به نام "وزغ جهنده معروف ناحیه کالاوراس" The Celebrated Jumping Frog of Calaveras County در نیویورک انتشار داد که شهرتی ناگهانی برای او به دست آورد و موجب شد که مارک تواین راه قطعی داستان­ نویسی را دنبال کند.

این قصه، داستانی است قدیمی و معروف که مارک تواین آن را تازه گردانیده است و مسابقه ­ای را نشان می ­دهد میان معروفترین و جهنده ­ترین وزغ منطقه متعلق به آسیابانی جوان و وزغ شخص دیگری به نام دنیل وبستر Daniel Webster.

کتاب های مشابه مهمان اسرار آمیز