نظر شما چیست؟
شما می توانید در کتاب دست تکیده داستان رابطه خانم رودا با همسر دوم شوهرش بشنوید.

توماس هاردی (به انگلیسی: Thomas Hardy) (زاده ۱۸۴۰ - مرگ ۱۹۲۸) رمان نویس و شاعر جنبش طبیعت گرایی اهل انگلستان بود. آثار او معمولاً در جنبش طبیعت گرایی طبقه بندی می شوند، اما در چندین شعر او رگه هایی از ادبیات عصر روشنگری و رمانتیسیسم دیده می شود.

هاردی در ابتدا حرفه معماری را انتخاب کرد اما بعد، در دهه پنجم زندگیش به نوشتن و سرودن شعر روی آورد. او ده ها رمان و شعر نوشت و اشعارش هم تراز رمان هایش مورد توجه و تقدیر دوستداران ادبیات گرفت و تأثیر قابل توجهی بر شعر مدرن انگلیسی گذاشت. امروزه از او به عنوان یکی از شاعران و نویسندگان مطرح قرن بیستم یاد می شود.

هرچند توماس هاردی خود را بیشتر شاعری می دانست که برای منفعت مادی رمان می نویسد، اما او بیشتر برای رمان هایی که نوشته، شناخته شده است. از جمله آثار او که شهرت جهانی دارند "تس "و "دور از اجتماع خشمگین" هستند که بر اساس هر دوی آن ها فیلم ساخته شده است.

ویژگی اصلی نوشته های هاردی توصیفات شاعرانه و جبرگرایی است و شخصیت های داستان هایش در برابر احساسات تند و شرایط اطراف خود به مبارزه می پردازند. محل اجرای بیشتر آثار هاردی شهرستان نیمه افسانه ای وسکس است.

کتاب های مشابه دست تکیده