کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید pdf

آموزه های ناپلئون هیل و دیل کارنگی برای کسب ثروت

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,500
نظر شما چیست؟
کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثری شگفت انگیز از ناپلئون هیل است که در هر فصل آن از راز پول درآوردن سخن به میان آمده؛ رازی که بیش از پانصد نفر را فوق العاده ثروتمند کرده است.

ناپلئون هیل با الهام گرفتن از اندرو کارنگی، این کتاب را به رشته تحریر درآورده است. او برای نوشتن این کتاب به مدت ۲۰ سال به تحلیل زندگی ۱۰۰ مرد نامی پرداخت و حاصل آن را به صورت ۱۳ گام برای رسیدن به ثروت شرح داده است.

رازی که در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and grow rich) مطرح می شود روی هزاران نفر از اقشار مختلف مردم به صورت عملی امتحان شده است. نظر آقای کارنگی این است که این فرمول معجزه آسا ثروت هنگفتی برای او به ارمغان آورده و باید در دسترس کسانی قرار گیرد که وقت ندارند تحقیق کنند، ببینند مردم چطور پول در می آورند. او امیدوار است که ناپلئون هیل (Napoleon Hill) صحّت این فرمول را از طریق تجربه ی مردان و زنان در هر شغلی آزمایش و بررسی کند.

آقای کارنگی (Andrew Carengi) در تجربه ای که با ام.اسکواب و دیگر افرادی که از تیپ آقای اسکواب هستند داشت، متقاعد شد که بخش اعظم آنچه در مدارس تدریس می شود، از لحاظ کسب درآمد یا جمع آوری ثروت هیچ ارزشی ندارد. او به این خاطر این تصمیم را گرفته بود که جوانان زیادی را در کار خود به کار گمارده بود که بسیاری از آنها تحصیلات اندکی داشتند و با آموزشِ این فرمول به آنها، رهبرانی استثنایی از آنها ساخته بود. علاوه بر این، هر کسی که از آموزش ها و دستورالعمل های آن ها پیروی کرد ثروتمند شد. در فصل موسوم به «باور»، داستان شگفت انگیز تشکیلِ شرکتِ فولادِ ایالات متحده آمریکا را خواهید خواند. طرح و اجرای این شرکت با یکی از افرادی بود که آقای کارنگی از طریقِ او ثابت کرد فرمولش برای همه ی کسانی که آمادگی دارند جواب خواهد داد. یکی از نمونه های کاربرد این راز، این بود که مرد جوانی به نام چارلز ام.اسکواب پول زیادی کسب کرد و فرصت های زیادی را به دست آورد. در کل می توان گفت ارزش این نمونه از کاربرد این فرمول، شش صد میلیون دلار بود. این واقعیات را هر کسی که آقای کارنگی را بشناسد از آنها خبر دارد و به شما می گوید که خواندن این کتاب چه فایده ای برای شما دارد، البته به شرطی که بدانید چه می خواهید.

این راز حتی قبل از اینکه به مدت بیست سال به صورت عملی امتحان شود به پیشنهاد آقای کارنگی در اختیار بیش از صد هزار زن و مرد قرار گرفت تا از آن برای سود شخصی شان استفاده کنند. دیگران از آن به صورت موفقیت آمیزی در ایجاد هارمونی با خانه شان استفاده می کنند. یک روحانی چنان اثربخش از آن استفاده کرد که درآمدی بیش از 75 هزار دلار در سال برای او حاصل کرد.

در فصل نهم کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید در مورد پشتکار می خوانید:
اگر می بینید پشتکارتان ضعیف است توجه خود را به دستورالعمل هایی که در فصل «قدرت» آمده است معطوف نماید، خودتان را در محاصره ی «مغز متفکر» قرار دهید و از طریق تلاش مشارکتی اعضای این گروه، پشتکارتان را پرورش دهید. در فصل های مربوط به خودتلقینی و ذهن نیمه خودآگاه، دستورالعمل های دیگری در مورد پرورش پشتکار خواهید یافت. دستورالعمل هایی که در این فصل ها آمده اند را دنبال کنید تا عادت تان در مقابل ذهن ناخودآگاه تان تسلیم شود و تصویر روشنی از چیز مورد علاقه تان پیدا کنید. از این جا به بعد است که دیگر به خاطر نداشتن پشتکار عقب نخواهید ماند.

ذهن نیمه خودآگاه شما دائما چه بیدار باشید، چه خواب کار می کند.

تلاش های پراکنده و هرازگاهی برای به کاربردن این قوانین برای شما ارزشی ندارند. اگر می خواهید به نتیجه برسید باید همه ی قوانین را آنقدر به کار ببرید تا به کاربردن آن ها برای تان یک عادت ثابت شود. شما به هیچ روش دیگری نمی توانید «پول آگاهی» لازم را پرورش دهید.

فقر جذب کسی می شود که ذهنش آن را می پسندد. پول جذب کسی می شود که ذهنش عمدا آماده شده است تا آن را جذب کند و طبق همین قانون، فقرآگاهی به طور داوطلبانه ذهنی را گیر می اندازد که پول آگاه نباشد. فقرآگاهی بدون کاربرد آگاهانه ی عاداتی که آن را می پسندند رشد می کند، باید پول آگاهی خلق شود تا دستور بدهد مگر اینکه انسان با چنین آگاهی ای متولد شود.
صفحات کتاب :
288
کنگره :
HF5386‫‬‭/ه9ر2 1395 ج
دیویی :
‭650/1
کتابشناسی ملی :
4345971
شابک :
978-600-7436-66-0
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه بیندیشید و ثروتمند شوید