امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب معجزات امام مهدی علیه السلام ترجمه «معاجز الامام المهدی علیه السلام» است. این اثر بخش مربوط به معجزات امام دوازدهم علیه السلام از کتاب مدینه المعاجز الائمه الإثنی عشر و دلایل الحجج علی البشر بوده که توسط انتشارات اعلمی بیروت در سال 1425 ق. به چاپ رسیده است.

این کتاب به قلم علامه سید هاشم بحرانی به رشته تحریر در آمده است. اصل کتاب به زبان عربی است. ابوذر یاسری مترجم این اثر در برگردان فارسی کوشیده است از بیان معجزات مشابه با مضامین یکسان اجتناب کند، معجزاتی که در منابع دیگر به صورت مفصل تر بیان شده به متن اصلی بیافزاید و به منظور رعایت امانت در انتقال احادیث، از متن کامل سخنان ائمه اطهار در پاورقی بهره جوید.

در این اثر ارزشمند معجزات حضرت امام عصرعلیه السلام از هنگام ولادت تا دوران غیبت کبری گردآوری شده است. موضوع های کلی معجزات عبارتند از:
نشانه های امامت صاحب الامر علیه السلام (قبل و بعد از ولادت حضرت)؛
آثار ولایت تکوینی امام عصر؛
معجزات نواب خواص امام علیه السلام به واسطه آن حضرت نظیر علم غیبت، دعای مستجاب؛ و...

مترجم در مقدمه ای که در ابتدای کتاب آورده است درباره علامه بحرانی رحمهالله می نویسد، «علامه بحرانی بیش از 157 اثر در شاخه های مختلف علوم اسلامی به رشته تحریر در آورده است. مهم ترین تألیف وی تفسیر معروف البرهان فی تفسیر القرآن است که در 8 جلد به چاپ رسیده است.»
کنگره :
‏‫BP51/35‭‮‬‭/ب‌3م‌6041 1385
دیویی :
‏‫297/959‬
کتابشناسی ملی :
‭م‌85-15769
شابک :
964-6968-41-4‬
سال نشر :
1385
صفحات کتاب :
288

کتاب های مشابه معجزات امام مهدی علیه السلام