امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 33,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
«تفحص» نوشته حمید داودآبادی(-۱۳۴۴) نویسنده حوزه دفاع مقدس است.

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم:

تانک های پولادین وحشتناک، که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، با احساس خطر رهبران "حزب بعث عراق" استارت خورده و روشن شده اند، بر سرعت خود می افزایند؛ سیم های خاردار و میله های مرزی را زیر شنی خود له کرده، به طرف روستاها و شهرها هجوم می آورند. هواپیماها که از ماه ها پیش حریم هوایی حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران را آلوده کرده اند، این بار درحالی که بمب ها و راکت های مرگ با خود حمل می کنند، به تهران و دیگر شهرها حمله می کنند.

مردم که باور جنگ را ندارند، هراسان می گریزند. در ذهن عشایر عرب زبان جنوب نمی گنجد که حکومت عراق، به بهانه ی الحاق خوزستان به خاک عراق، دست به چنین حمله ای جنایت کارانه زده باشد. گلوله های تانک، خمپاره و "خمسه خمسه" عرب و عجم نمی شناسند؛ سقف خانه ها را بر سر ساکنان ویران می کنند.

سربازان جنایت پیشه می آیند تا بر روی تلی از کشتگان، "سوسنگرد" را "خفّاجیه"، "اهواز" را "الاحواز"، "آبادان" را "عَبّادان"، "خرمشهر" را "مُحَمّره" و "خوزستان" را "عربستان" بنامند. دشمن که نیروی آن چنانی در برابر خود نمی بیند، برخلاف رویای تصرّف سه روزه ی تهران، بیش از چهل روز پشت دیوار شهرها می ماند. سرانجام تصاویر نحس صدام عفلقی، بر دیوارهای سرخ از خون خرمشهر، سوسنگرد، بستان، هویزه، قصرشیرین، سومار، نفت شهر و مهران نقش می بندد. سردار قادسیه شادمان می خندد.
صفحات کتاب :
438
کنگره :
DSR1628‏‫‬‭/د23ت7 1395
دیویی :
955/08430922‭‮‬
کتابشناسی ملی :
4284550
شابک :
‭978-600-8200-09-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه تفحص