نظر شما چیست؟
کتاب "خاطرات دور" نوشته ی داوود بختیاری دانشور به مرور خاطرات و زندگی سردار شهید "حمیدرضا شریف الحسینی " می پردازد.

شهید حمیدرضا شریف الحسینی در 12 دی 1335 در مشهد به دنیا آمد. دوست نداشت بی کار بماند بنابراین در دوره دبیرستان در داروخانه مشغول به کار شد. در سال 1354 موفق به اخذ دیپلم شد در کنکور سراسری در قسمت اعزام دانشجو به خارج قبول شد ولی تحصیل در دانشگاه فنی-مهندسی مشهد را به اعزام به خارج ترجیح داد و در رشته راه و ساختمان مشغول به تحصیل شد.

در 10 اسفند 1362 برای ساخت پل شناور عازم جبهه شد. در حمله فاو که پل خیبر را می ساختند با چند تن دیگر از مهندسین، شیمیایی شد. او در سال 1363 درجبهه کارهای زیادی انجام داد:
خبرگزاری و تنظیم کارهای سازندگی قرارگاه، اردوگاه منطقه 10 سوسنگرد، پادگان 35 کربلا، و...سرکشی از نیروهای آموزشی و تخریب قرارگاه، شرکت در سمینارهای فرماندگان، شرکت در جلسات مشترک سپاه و ارتش و...

شریف الحسینی در 21 دی 1365 در عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت ترکش به دعوت حق لبیک گفت و پیکرش را در بهشت رضای مشهد به خاک سپردند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:
آخرین نفر را که از کلاس بیرون کرد، در کلاس ها را قفل زد و با پارو تا جلوی در حیاط، برف ها را که تا زانویش می رسید، پاک کرد و از مدرسه زد بیرون. هوا گرگ و میش بود. نگاه کرد به آسمان. پر بود از ابرهای تیره و برف آلود.

چند لحظه ای جلوی در مدرسه ایستاد و بعد راه افتاد طرف خانه که خیلی هم دور نبود. روستای رادکان در سکوت زمستانی سیاه به نظر می رسید. هیچ کس ، جز چند سگ ولگرد، دیده نمی شد. سگ ها با دیدنش شروع کردند به پارس کردن . پوشه زیر بغلش را بالای سر برد. سگ ها از صدا افتادند.

زبان بسته ها، حتماً گرسنه اند. کاش می توانستم چیزی جلوشان پرت کنم. زمستان هم عجب مکافاتی است.

فکر کرد به شهر و دانش سرایی که از آن فارغ التحصیل شده بود.
شهر کجا و روستا کجا. چند سال باید از این روستا به آن روستا بروم ؟

شانه بالا انداخت. عاشق شغلش بود. طاهره هم از آن زندگی راضی بود. به یاد طاهره و بچه ای که در راه بود، افتاد. پا تند کرد. مامای پیر روستا، گفته بود زنش پا به ماه است و باید مواظب باشد. یکهو دلشوره گرفت.
صفحات کتاب :
104
کنگره :
‏‫‭DSR1625‏‫‬‮‭/ق6 22.ج 1385
دیویی :
‏‫‬‮‭955/08430922
کتابشناسی ملی :
‭م‌85-3164
شابک :
964-2546-22-1
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه خاطرات دور