امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟
کتاب حاضر که پیش روی شماست جلد دوم مجموعه کتاب های باکتری شناسی پزشکی در آزمایشگاه است که با هدف تشخیص میکروب های بیماری زای پزشکی در آزمایشگاه میکروب شناسی تنظیم شده است.

این جلد کتاب در سه بخش اصلی تنظیم شده است.
در بخش اول توضیحاتی کلی راجع به چگونگی انتخاب آزمایشات تشخیصی برای هر مورد و تشخیص و اهمیت آن ارائه شده است. همچنین جداولی آورده شده که محیط های کشت لازم برای کشت اولیه و جداسازی نمونه های مختلف بدن در آن پیشنهاد شده است.

بخش دوم کتاب در چهل و یک فصل به توضیح کامل و جامع آزمایشات بیوشیمی که در تشخیص باکتری ها بکار می روند پرداخته است. در هر یک از این فصول اصول کلی، موارد کاربرد، اساس بیوشیمیایی، روش انجام آن آزمون، کنترل کیفی آزمون و ارگانیسم های مناسب درکنترل کیفی آن بیان گردیده است در انتها نیز مواردی که در انجام هر آزمایش باید در نظر گرفته شود تا از خطا و نتایج کاذب جلوگیری شود، عنوان شده است.

در مورد بسیاری از آزمایشات نیز روش های جایگزین و روش های سریع انجام آن ها بیان گردیده است که در کوتاهترین زمان نتیجه مشخص و در وقت و مواد صرفه جویی خواهد شد.

در نهایت بخش سوم کتاب نیز به نکاتی در مورد بعضی از باکتری های شایع و روش تشخیص آن ها به طور خلاصه اشاره شده است.

امید است با مطالعه این کتاب دید تازه تری نسبت به تشخیص در آزمایشگاه باکتری شناسی برای خوانندگان محترم ایجاد شود همچنین کمکی به همکاران بخش باکتری شناسی جهت انجام بهتر آزمایشات تشخیصی باشد.
صفحات کتاب :
432
کنگره :
QR۶۷/۲‭/ق۴ب۲ ۱۳۹۶
دیویی :
۶۱۶/۰۷۵۸۱
کتابشناسی ملی :
۴۷۷۹۴۶۱
شابک :
‏‫‭978-964-8557-55-8 ‏‫‭978-964-8557-55-8
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه باکتری شناسی در آزمایشگاه (جلد دوم)