0 امتیاز
0 نفر

از فیلمنامه تا فیلم

راهنمای عملی و جامع فیلم سازی

نوع اثر : کتاب

ناشر : افراز

نویسنده : ,

مترجم : ج‍ل‍ی‍ل‌ ش‍اه‍ری‌ ل‍ن‍گ‍رودی‌

قیمت نسخه چاپی : 26,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 311

رده بندی کنگره : PN۱۹۹۵/۹ /ت۹‏‫‬‭س۸۶ ۱۳۸۵

رده بندی دیویی : ‏‫‬‭‬‭۷۹۱/۴۳۰۲۸

شماره کتابشناسی ملی : ‭م‌۸۴-۳۸۹۴۶

شابک : ‭‎9647640501

سال نشر : 1385

خلاصه اثر

مراحل مختلف ساخت یک فیلم سینمایی از پیش تولید تا مرحله ی پایانی پُست پرود اکشن به شکلی عملی و با تحقیق در مورد نمونه های سینمای روز جهان...
نامزد نهایی جایزه ی کتاب سال هنر جمهوری اسلامی، 1386
نامزد نهایی جایزه ی کتاب سال سینمای ایران، خانه ی سینما، 1386

کتاب دیجیتال

11,200 تومان

حجم : 6.6 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 382

کاربر گرامی، برای مطالعه این کتاب ابتدا می بایست نرم افزار کتابخوان فراکتاب را دانلود و نصب نمایید.جهت دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دریافت نسخه iOS دریافت نسخه اندروید

موضوعات

فهرست

پیشگفتار بر چاپ دوم
دیباچه
خطرکنندگان بزرگ
درباره ی نوشتن
ردپاهایی در تاریکی
چه می شود اگر...
کامپیوتر، کارت ها و جعبه ها
تحقیق: با همه ی جزئیات
ساختار: خلق یک وحشی کامل
ساختار کمدی: داستانی خنده دار شکل می گیرد...
موقعیت برتر و پیش برنده: شخصیت داستان دربرابر داستان
خلق شخصیت های فراموش نشدنی
شروع (استارت) از صفحه
نه دردی، نه حاصلی (نه فیلمنامه ای!
از فیلمنامه تا درون مایه: همه ی اینها برای چیست؟
بازنویسی: تبدیل فیلمنامه ی خوب به فیلمنامه ای بزرگ
تشریک مساعی: هیچ کاری آسان نیست
نمای نزدیک
فیلمنامه نویس: آکیوا گلدزمن
عاشق دستمایه (موضوع) شدن
پیداکردن زاویه
خلق فیلمنامه
همکاری با کارگردان
کار برروی صحنه
تهیه کننده و سفری طولانی
اولین تصمیم
فیلمنامه: کار با نویسنده
«کارگردانی» درست برای این تیم تصویری
کار جمعی، ستارگان و «خط عمودی»
پول دیگران
پلی برروی آب های خروشان
تهیه کنندگان در صحنه
مرحله ی بعد از تولید و روابط در استودیو
برای بازار، برای بازار...
بازی درآمدزا
در پایان روز
نمای نزدیک
تهیه کنندگان: برایان گریزر، ران هوارد و کارن کهلا
گرفتن (خرید) حق نشر
پیدا کردن نویسنده
خلق فیلمنامه
از طرح تا فیلمنامه
تحقیق درباره ی ریاضیات
پیش تولید
انتخاب بازیگران
برروی صحنه
پخش فیلم
نقش های جمعی
کارگردان
از تصور تا اکشن
فیلمنامه ها و کارگردانان: «مرا انتخاب کن!
تحقیق: ورود به دنیای موضوع
شکل گرفتن فیلمنامه
با هر تصویر، داستانی روایت می شود
اسطوره و معنا
و حالا: نواخت های فیلم را بشنوید
سرگشتگی در انتخاب بازیگران
تمرین: جست وجو برای «اندکی بی ثباتی و تحقق نیافتگی»
نور، دوربین، اکشن!
دوربین متحرک: مسئله ی زاویه بندی
مشکلات، مشکلات
و حالا برروی صحنه: آماده؟
هنرپیشگان: راویان شماره ی یک داستان
هنر کار جمعی
نمای نزدیک
کارگردان: ران هوارد
انتخاب موضوع (دستمایه)
انتخاب درام شخصیت داستانی
خلق تصاویر برای بیرونی کردن داستان
خلق روابط انسانی
خلق درون مایه ها
خلق این شخصیت داستانی
کار با هنرپیشگان
مهم ترین اندیشه (ایده)
هنرپیشه و «لطف آدم های گمنام»
در جست وجوی جادو
به دنیای من خوش آمدید
وقتی نوشته، معیوب است
فیلمنامه ها و رهنمودها
تحقیق: جزئیات با شما است
تحقیق زیستی
لهجه ها: چگونه گفتن
راهِ رفتن به درون
بودن در محل
«باید این را به خاطر داشته باشید»
تمرین: گذرگاه خودیابی
آماده برروی صحنه: از فیلمنامه تا صحنه
انرژی و انرژی بخشی:
همکاری با هنرپیشگان دیگر
همکاری با کارگردان
کار جمعی و هنرپیشه:
لطف و مهربانی غریبه ها
نمای نزدیک
هنرپیشگان: راسل کرو و جنیفر کانلی
پاسخ به پیشنهاد
خلق شخصیت داستانی
تحقیق درباره ی نقش
بازیگری در داستان عشقی
کار جمعی
پشت صحنه ها:
کار جمعی با طراحی
طراحی تولید: «خواب، کمی خواب»
درباره ی «طراح تولید شدن»
از فیلمنامه تا صحنه
تهیه ی مقدمات
آخرین امپراتور
اسباب بازی ها
طراحی لباس: خطوط خیال
تحقیق
ترفندهای تجارت
زن زیبا
فیلم های اکشن
افت ها و خیزها
خطوط خیال: همه چیز برای آنکه خوب به نظر برسد!
کار جمعی
طرح تصویری
تهیه ی مقدمات
حرکت دوربین، حرکت تصاویر
طرح تصویری
برروی صحنه
پیوسته در جنب وجوش باش!
موسیقی صحنه
دیدن تصویر
دیدن نور
یک فیلم خاص
طرح گریم
کار با ستارگان
برروی صحنه
گریمِ «بدون گریم»
درمورد خشونت
چالش های خاص
طراحی صدا
صدای خلاق
گراند کانیون
گرمای تن
فرزندان خداوندی کوچک تر
طراحی خیال
دنیای جلوه های تصویری
خلق جلوه های تصویری
بازی زنده دربرابر جلوه های ویژه
مرگ برازنده ی او است
علت و معلول ها
نمای نزدیک
طراح تولید: وین توماس
آغاز فرایند
طراحی صحنه/ استودیو و فیلمبرداری از محل
فرایند کار جمعی
نمای نزدیک
مدیر فیلمبرداری: راجر دیکینز
شروع با فیلمنامه
زدن استارت
تکنیکی (فنی) کار کردن
همکاری با ران
نمای نزدیک
گریم: گرگ کانن
نمای نزدیک
جلوه های ویژه: کوین مَک
تدوینگر: یک شیوه ی دیدن
از فیلمنامه تا پرده
تولید: برداشت های روزانه
مونتاژ اولیه: «اولین برش، عمیق ترین برش است»
برش کارگردان
جی اف کی: چالش نهایی
زبان تصویر: ابزار تجارت
زبان نامرئی
درون مایه ها و وسایل
آن سوی اتاق تدوین: همکاری با هنرپیشه
همکاری با کارگردان
مخاطب: همکار آخر
نمای نزدیک
تدوینگران: مایک هیل و دَن هنلی
آهنگساز: پل های نادیدنی
خواندن یا نخواندن؟
آهنگ موقت
جلسه ی توجیهی
متعلقات درون مایه
موسیقی و تصویر: بالأخره درکنار هم!
موسیقی فیلم و بیشتر: گزینش های جالب
از اوج آن را بگیر!
کار جمعی و آهنگساز
احساس متحرک (جُنبا)
نمای نزدیک
آهنگساز: جیمز هورنر
آغاز فرایند
سازها و ملودی ها
روند کار جمعی
همکار آخر
واکنش کمّی: معیار پیش نمایش
واکنشی کیفی: مسئولیت اجتماعی

محصولات مشابه

بیشتر