نظر شما چیست؟
با خواندن کتاب استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کننده اثر جی. پل پیتر و جری سی. اولسون، در مدت زمانی کوتاه می توانید به دنیایی از مطالب جذاب و خواندنی در حوزۀ رفتار مصرف کننده و استراتژی بازاریابی دست یابید. این کتاب به صورت دو زبانه (فارسی-انگلیسی) است.

این کتاب تلخیص و ترجمه ای از کتاب استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کننده (Marketing Strategy Abridged from & Consumer Behavior) جی. پل پیتر (J. Paul Peter) و جری سی. اولسون (Jerry C. Olson) است. جذابیت این کتاب، دو زبانه بودن آن و آوردن قسمت های بسیار مهم این کتاب ثقیل و حجیم در کتابی با ابعاد کوچک به صورت موجز است. این کتاب شامل ۵ بخش و ۱۹ فصل است و در تلخیص و ترجمه آن دقت شده است تا محتوا و ارزش کلام از بین نرود یا کمرنگ نشود و نکات ارزشمند کتاب اصلی حفظ گردد.

در بخش اول نگاهی به رفتار مصرف کنندگان، در بخش دوم استراتژی بازاریابی و احساس و شناخت، در بخش سوم استراتژی بازاریابی و رفتار، در بخش چهارم استراتژی بازاریابی و محیط و در بخش پنجم استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کنندگان آورده شده است. هر بخش حاوی فصولی است که مطالب و نکات ارزشمندی را در برمی گیرد.

به کارگیری دانش رفتار مصرف کننده در جهت توسعه استراتژی بازاریابی نوعی هنر است. این موضوع بدین معنا نیست که بکارگیری اصول و فرآیندهای علمی در این مورد بی تاثیر است، بلکه به این مفهوم است که بکارگیری موفق این اصول بر اساس هر موقعیت خاصی نیازمند قضاوت و نگرش های انسانی است و این قضاوت ها و نگرش ها به سادگی در قالب قوانین و ضوابط خاصی قابل تعریف نیست بدین جهت تاثیرات رفتار مصرف کننده بر استراتژی های بازاریابی گامی فراتر از یک علم است و نوعی هنر به شمار می آید.

بازاریابان در تلاش برای تاثیرگذاری بر شیوه، موقعیت ها و چگونگی بروز رخداد خرید و مصرف یک کالا یا خدمت همه ساله میلیاردها ریال هزینه صرف می کنند. بهره مندی از دانش رفتار مصرف کننده منجر به کاهش هزینه ها شده و دوره بازده سرمایه نیز کوتاه تر می شود.
صفحات کتاب :
380
کنگره :
‏‫‬‮‭HF۵۴۱۵/۳‏‫‬‮‭/پ۹ر۷ ۱۳۹۶
دیویی :
‭۶۵۸/۸۳۴۲
کتابشناسی ملی :
۴۸۳۹۶۵۸
شابک :
978-600-459-219-2‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کننده