خلاصه کتاب صفر به یک

پر فروش ترین کتاب نیویورک تایمز

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800
نظر شما چیست؟

 کتاب صفر به یک (Zero to One) نوشته ی پتر تیل، نکاتی را در مورد استارتاپ‌ها و ساختن آینده بیان می‌کند. این کتاب که پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز نیز بوده، توسط گروه سبکتو گردآوری و ترجمه به صورت میکروکتاب و یا خلاصه کتاب انجام شده است.

معرفی کتاب

پارادوکس کارآفرینی این است که هر نوآوری منحصر به فرد است و هیچ دستورالعملی برای موفقیت وجود ندارد. اما یک الگو وجود دارد: نوآوران موفق در زمان و مکان هایی که فکر‌ اش را نمی کردیم با کسب و کارهای کهنه و ایده های منسوخ روبرو می شوند و با  ایجاد ایده های بهتر، توانایی خود را اثبات می کنند. صفر به یک به شما کمک خواهد کرد که شما هم جزو این روند نوآوری باشید.
یک دانشجو در این دوره به نام بلک مستر، یادداشت های مفصلی از این درس ها به چاپ رساند و آن ها را به صورت آنلاین منتشر کرد که محبوبیت فراوانی نیز کسب کرد. یادداشت های کلاس تیل باعث تهیه این کتاب شد، صفر به یک کتابی در مورد نوآوری، راه اندازی و ایجاد یک کسب و کار موفق و با دوام است.
صفر به یک در مورد توانایی منحصر به فرد انسان برای ایجاد تکنولوژی صحبت می کند که ما را قادر می سازد تا:
چیزهای جدید و روش های بهتر ساختن آن ها را درک کنیم.
با کار کمتر، بهره وری بیشتر داشته باشیم.
و با طراحی خود دنیا را دوباره بسازیم.

خلاصه کتاب صفر به یک

بلیک مستر یکی از شاگردان پیتر تیل در دانشگاه استنفورد بود. او در تمام کلاس های پیتر شرکت می کرد و از صحبت های او به دقت یادداشت برداری می کرد. کتاب صفر به یک هم بر اساس جمع آوری این یادداشت ها و کامل کردن آن‌ها نوشته شده است. در این کتاب پیتر به این موضوع اشاره می کند که اکثر ما موفقیت را رسیدن از نقطه صفر به بی نهایت می‌دانیم، در حالی که پیتر در این کتاب می‌گوید موفقیت، رسیدن از نقطه صفر به یک است و این اتفاق تنها زمانی می افتد که شما دقیقا بدانید قرار است چه کاری انجام دهید. در این کتاب می‌خوانید که راه‌اندازی استارتاپ بی‌گدار به آب زدن نیست، بلکه دقیقا برعکس آن رسیدن به موفقیتی قابل پیش بینی است. صفر به یک به شما می‌گوید برای ساختن آینده یا استارتاپ خود به چه چیزی نیاز دارید.
کتاب صفر به یک از 14 فصل با عناوین زیر تشکیل شده است:
فصل اول: چالش آینده، فصل دوم: حباب تکنولوژی دهه ۹۰، فصل سوم: همه شرکت های موفق، متفاوت هستند، فصل چهارم: ایدئولوژی رقابت، فصل پنجم: مزیت، آخرین محرک، فصل ششم: بلیت شانسی وجود ندارد، فصل هفتم: پول را دنبال کنید، فصل هشتم: رازها، فصل نهم: مبانی، فصل دهم: قوانین مافیا، فصل یازدهم: آیا پس ازساختن چیزی، کسی آن را خواهد خرید؟، فصل دوازدهم: انسان و ماشین، فصل سیزدهم: سبز ببینید، فصل چهاردهم: پارادوکس بنیانگذار

برشی از متن کتاب

ایجاد یک برند و برندینگ قوی راهی مطمئن برای ایجاد انحصار است، به عنوان مثال، نوشابه‌های کپی شده  زیادی در بازار وجود دارند، اما فقط یک کوکاکولا وجود دارد و بازار در انحصار اوست یا اپل یک ابر برند قدرتمند را بر اساس تجربه مصرف کنندگان، محصولات زیبا و پتنت های ثبت شده ساخته است.
 بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند نام تجاری اپل را با کپی کردن زیبایی محصولات و تکنیک های تبلیغاتی تقلید کنند. اما برند اپل بر روی ستون های محکم انحصاری ساخته شده است.
 اپل در تکنولوژی اختصاصی خود در سخت افزار و نرم افزار منحصر به فرد و دارای مزیت ۱۰ برابری است. اپ‌استور اپل و توسعه دهنده های آن، اثرات شبکه ای را به خوبی نشان می‌دهند. توسعه دهندگان با توجه به پایگاه بزرگ مشتریان اپل، برنامه‌های خود را برای اپ استور می سازند و مشتریان به دلیل امکان انتخاب گسترده برنامه‌ها، محصولات اپل را خریداری می‌کنند. بنابراین توسعه بیشتر برای مشتریان ارزش بیشتری ایجاد می کند. همچنین اپل به خاطر مقدار تولید بالا و به کار بردن قدرت قیمت گذاری در زنجیره تولید خود، از صرفه جویی هزینه‌های اسکیل کردن بهره‌مند است.

بهترین ترجمه کتاب صفر به یک

بهترین ترجمه با توجه به نظر خوانندگان و سلایق شخصی و همچنین نقادان کتب متفاوت، با در نظر گرفتن این موضوع، ترجمه پیش رو یکی از بهترین ترجمه های کتاب داستان دو شهر می باشد.

کتاب صوتی صفر به یک

کتاب صوتی صفر به یک را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود به آن در کتابخوان گوش فرادهید.

درباره نویسنده کتاب

پیتر تیل، یک نویسنده، کارآفرین، بشردوست و سرمایه‌گذار است. او در دانشگاه فلسفه خواند و بعد حقوق را به عنوان رشته خود انتخاب کرد. در دوران کارآموزی به عنوان دستیار یکی از معروف ترین معامله گرهای بورس سوئیس مشغول به کار شد و بعد به عنوان وکیل بورس و اوراق بهادر در آمریکا مشغول به کار گشت.
پیتر تیل، یکی از بنیانگذاران استارتاپ پی پال و پالانتیر و سرمایه گذار بسیاری از استارتاپ های معروف از جمله فیس بوک و اسپیس ایکس است. او در سال ۲۰۱۲، در دانشگاه استنفورد درباره استارتاپ تدریس می‌کرد.

خرید کتاب صفر به یک

کتاب صفر به یک را می‌توانید به دو صورت نسخه صوتی و الکترونیکی از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری کرده و پس از دانلود در کتابخوان فراکتاب از آن استفاده کنید.

دانلود کتاب صفر به یک

نسخه الکترونکی کتاب صفر به یک را می‌توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب صفر به یک

مشخصات کتاب صفر به یک در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: پتر تیل
مترجم: گروه سبکتو
تعداد صفحه: 78
موضوع: تجربیات مدیران، توسعه شخصی 
قالب: صوتی و الکترونیک

صفحات کتاب :
78

کتاب های مشابه صفر به یک