خلاصه کتاب همسایه میلیونر

اسرار شگفت انگیز ثروت آفرینی قرن 21

امتیاز
5 / 2.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

خلاصه کتاب همسایه میلیونر (کتاب The Millionaire Next Door) با عنوان فرعی اسرار شگفت‌انگیز ثروت ‌آفرینی قرن ۲۱ نوشته ی توماس جی استنلی، میکروکتاب است که توسط گروه سبکتو گردآوری و ترجمه شده است.

معرفی خلاصه کتاب همسایه میلیونر

وجود اطلاعات غلط باعث شده تا مردم برای ثروت و ثروتمندان تصورات اشتباهی داشته باشند. برای از بین بردن این توصیف غلط، طی یک مطالعه ۲۰ ساله بیش از ۱۰۰۰ میلیونر در امریکا بررسی شد. پژوهشگران توانستند افراد موفقی که از تلاش خود به ثروت رسیده اند را پیدا کردند و از آن ها پرسیدند که چگونه ثروت خود را جمع کرده و بدست آورده اند.
در نتیجه تحقیقات، مشخص شد تا سال ۱۹۹۶ ، ۲۲ تریلیون دلار ثروت شخصی در امریکا وجود داشت، که تقریبا ۵۰ درصد از آن، در دست ۳.۵ درصد از خانواده ها نگهداری می شد.
همچنین تمرکز بیشتر مردم روی افزایش درآمد بود تا جمع کردن ثروت بیشتر، با این حال، کسی که درآمد بالایی دارد و تمام پولش را به خاطر نوع سبک زندگی اش خرج می کند، ثروتمند نیست، او فقط خوب زندگی می کند. ثروت چیزی است که جمع شده است و خرج نمی شود.
تمام چیزی که یک نفر را تبدیل به میلیونر می‌ کند، عادت‌ ها و شیوه زندگی اوست و این میکروکتاب می‌خواهد شما را با درون زندگی یک ثروتمند و تمام عادت‌ های آن ها آشنا کند. حقایقی که ثروتمندان به آن دست پیدا کرده‌ اند و افراد معمولی از آن بی اطلاع هستند. میلیونرهای واقعی سبک زندگی مصرف‌ گرایانه‌ ای ندارند، آن ها خانه ‌های فوق ‌العاده ‌ای دارند اما با پول نقد خانه ‌هایشان را نخریده‌ اند، معمولا تمام دارایی آن ها در نتیجه پس‌انداز و سرمایه ‌گذاری‌ های آن ها بدست آمده است. میلیونرها بازار آینده را پیش‌بینی می ‌کنند و بر اساس فرصت‌ های موجود در آینده، خود و فرزندانشان مهارت‌ های لازم را می ‌آموزند. پس برای اینکه تبدیل به یک میلیونر شوید و توانایی ثروت‌ اندوزی را پیدا کنید این میکروکتاب را بخوانید.
توماس برای نوشتن این کتاب، بیش از ۲۰ سال تحقیقات دانشمندان مختلف روی بیش از ۱۰۰۰ میلیونر را گردآوری کرد. همچنین او با بیش از ۷۳۴ میلیونر به طور مستقیم در دفتر کارش مصاحبه کرد و از آن ها در مورد راز میلیونر شدن‌شان پرسید و تمام حقایق زندگی‌ آن ها را با جزیئات زیاد یادداشت کرد و در نهایت کتاب همسایه میلیونر را چاپ کرد. او کتاب‌ های دیگری مانند ذهن یک میلیونر هم دارد که برگرفته از مصاحبه ‌هایی است که انجام داده است.
کتاب همسایه میلیونر از کتاب‌ ‌های تقدیر شده است که تاثیر زیادی بر روی افراد و ذهن آن ها برای ثروتمند شدن می‌ گذارد.

خلاصه کتاب همسایه میلیونر

همه ما دوست داریم که ثروتمند باشیم تا بتوانیم به همه خواسته‌ ها و اهدافمان برسیم. اما چطور می ‌شود که کسی با یک درآمد عالی یک زندگی معمولی دارد و دیگری با یک درآمد معمولی ثروتمند است؟ این میکروکتاب می‌ خواهد در مورد میلیونر شدن صحبت کند و البته منظورش کسانی هستند که چند میلیون دلار درآمد سالیانه دارند (بیش از ۱۰میلیارد تومان). در واقع این کتاب را بر اساس نتیجه یک تحقیق طولانی مدت روی بیش از ۱۰۰۰ میلیونر نوشته شده که محققین با آن ها مصاحبه ‌های طولانی داشته ‌اند و سوالاتی با جزیئات زیاد از آن ها پرسیده‌ شده است.
کتاب همسایه میلیونر دارای هفت فصل با عناوین بسیار زیر می باشد:
چه کسانی ثروتمند هستند؟
فصل اول: سبک زندگی محافظه ‌کارانه، ثروتمندان واقعی، بودجه بندی سالانه خانواده و نوشتن آن، کنترل هزینه ‌های اساسی، تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت، تخصیص زمان کافی برای برنامه ‌ریزی، ویژگی های زندگی میلیونرها و با داشتن چه مقدار ثروت میلیونر می ‌شوید؟
فصل دوم: تخصیص منابع برای کارآمدی بیشتر، رابطه مستقیم بین کنترل مخارج و ثروت اندوزی، یک نمونه از میلیونر‌ها
فصل سوم: اولویت  استقلال مالی، پز عالی جیب خالی و چه کسی ثروتمند می ‌شود؟
فصل چهارم: والدین میلیونر پولی در اختیار فرزندان قرار نمی ‌دهند، هدیه
فصل پنجم: آموزش به خانواده برای خودکفایی، پیروی کودکان از والدین
فصل ششم: روی بازار جدید تمرکز کنید
فصل هفتم: شغلی انتخاب کنید که بتوانید در آن مستقل باشید، حرفه و مهارت، کارآفرینی

برشی از متن خلاصه کتاب همسایه میلیونر

بسیاری از والدین میلیونر املاک و ثروت خود را بعد از ۳۰ و۴۰ سالگی فرزندانشان تقسیم می کنند. چون باور دارند که آن ها به شیوه زندگی واقعی خود رسیده‌ اند و پول والدینشان تاثیر زیادی در زندگی آن ها ندارد.
براساس مطالعات انجام شده و باورهای میلیونرها و ثروتمندان خود ساخته، ۱۰ دستورالعمل وجود دارد که در فرآیند تربیت فرزندانی خود ساخته و ثروتمند نقش زیادی دارد:
۱. والدین نباید به فرزندان خود بگویند که ثروتمند هستند و پول زیادی برای آن ها کنار گذاشتند. این موضوع تنها منجر به افزایش سبک زندگی لاکچری و مصرف‌ گرا می‌ شود. بهتر است که در ابتدا کودکان یاد بگیرند که ثروت در نتیجه کار به وجود می‌ آید و باید هزینه ‌های شخصی خود را محدود کنند.
۲. مهم‌ ترین درسی که کودکان باید یاد بگیرند، انضباط مالی و صرفه‌ جویی است و بهترین راه برای آموزش این درس ها استفاده از مثال است.
۳. به کودکان خود بیاموزید تا حرفه و شیوه زندگی خود را قبل از اینکه پول زیادی به آن ها دهید، پیدا کنند و کسب و کار خودشان را راه بیندازند.
۴. هرگز در مورد نحوه تقسیم دارایی‌های خود وعده‌ای به یکی از فرزندانتان ندهید و آن ها را در مورد نحوه تقسیم قضاوت نکنید، چون باعث بروز ناراحتی و احساسات بد بین فرزندانتان می شود.
۵. همیشه دارایی یا پولی که به فرزندانتان می دهید را هدیه بنامید تا نشان دهنده عشق شما به آن ها باشد، نه اینکه آن را ارث بنامید و آن ها فکر کنند که تلاش شما برای داشتن زندگی خوب آن ها پس از مرگتان است.
۶. هرگز استعدادهای آن ها را برای تاثیر گذاشتن بر روی تصمیمات خانوادگی تحت تاثیر قرار ندهید. آن ها زندگی خودشان را دارند، از جمله ایجاد سبک زندگی خودشان.
۷. سعی نکنید با نسل بعدی با استفاده از این گفته که "زمانی که هم سن شما بودم …" رقابت کنید. احترام به این واقعیت که انگیزه های آن ها ممکن است حول جمع آوری پول متمرکز نباشد بسیار مهم است. به جای آن سعی کنید عزت نفس شان را تقویت کنید.
۸. این واقعیت را بپذیرید که کودکان شما متفاوت هستند و این تفاوت ها را بدون در نظر گرفتن هر قضاوتی قبول کنید.
۹. آموزش دستیابی به اهداف ارزشمند به کودکان، بسیار مهم تر از مصرف است . بیشتر روی شخصیت آن ها تمرکز کنید تا نمادهای موفقیت.
۱۰. به کودکان آموزش دهید پول وسیله ای برای رفاه است نه هدف نهایی برای زندگی.

درباره نویسنده کتاب همسایه میلیونر

توماس ج. استنلی نویسنده و نظریه پرداز آمریکایی بود. کتاب ‌های او برنده چندین جایزه کتاب در آمریکا شده و روزنامه ‌های زیادی در مورد کتاب ‌های او نوشته ‌اند. توماس مدرک دکترای مدیریت خود را از دانشگاه گرجستان دریافت کرد و در دانشگاه ‌های جورجیا، تنسی و گرجستان به عنوان استاد تدریس می‌کرد. دانشگاه گرجستان به او نشان استاد برتر را اعطا کرد. او همچنین از مشاوران اصلی شرکت دیتا پونت و از فروشنگان حرفه‌ ای نیویورک تایمز بود که بعد‌ها شرکت تحقیقاتی خودش را تاسیس کرد.
توماس باور داشت که عادت‌ های مردم است که آن ها را تبدیل به افراد ثروتمند می ‌کند نه میزان درآمد آن ها. او در سال ۲۰۱۵ و بر اثر تصادف با خودرویی که راننده ‌اش مست بود کشته شد.

دانلود کتاب صوتی همسایه میلیونر

کتاب صوتی همسایه میلیونر را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرادهید.

دانلود کتاب همسایه میلیونر

کتاب همسایه میلیونر pdf را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس در کتابخوان فراکتاب آن را مورد مطالعه قرار دهید و از خواندن آن لذت ببرید.

دانلود کتاب همسایه میلیونر

مشخصات خلاصه کتاب همسایه میلیونر در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: توماس جی استنلی
مترجم: گروه سبکتو
تعداد صفحه: 42
موضوع: نوآوری و خلاقیت، مدیریت بازار
قالب: pdf و صوتی

صفحات کتاب :
42

کتاب های مشابه همسایه بعدی میلیونر