0 امتیاز
0 نفر

برندها و مدیریت برند

چشم اندازهایی از تحقیقات معاصر

نوع اثر : کتاب

ناشر : سوره مهر

نویسنده : , ,

مترجم : محسن شاهین‌پور , سمیه اولی

قیمت نسخه چاپی : 32,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 267

رده بندی کنگره : ‏‫HD69‭‬‭ /ک2‏‫‬‮‭ب44 1392

رده بندی دیویی : 658/827‬

شماره کتابشناسی ملی : 3136249

شابک : 978-600-175-571-2‬

سال نشر : 1392

خرید نسخه چاپی : bookroom.ir

شابک دیجیتال : 978-600-03-2718-7

خرید نسخه چاپی کتاب از سوره مهر : لینک

خلاصه اثر

«این کتاب حاصل فعالیت های مجموعه ای از مستعدترین محققان عرصه برند در مراکز آموزش بازرگانی سراسر جهان و نیز همکاری سایر پیشگامان فکری برندسازی در سازمان ها است.

مؤلفین به طور ویژه موضوعاتی از برندسازی را که علاقة مداوم و پایداری نسبت به آن ها وجود داشته (گسترش برند و هم پیمانی برند) و نیز مباحثی که طی سال های اخیر اهمیت روزافزونی یافته اند (مسئولیت اجتماعی شرکت و احساسات برند) مدنظر قرار داده اند. این کتاب چشم اندازهای جایگزینی در بحث برندها و مفاهیم، ارزیابی ها، مدیریت و حمایت از آن ها مطرح می کند.»

کوین لین کلر، پروفسور بازاریابی اسبورن، مرکز آموزش بازرگانی تاک،کالج دارت موث ، متخصص مشهور بین المللی در زمینه برندسازی و مؤلف کتاب «مدیریت راهبردی برند».

«این کتاب راهبردی معتبر در درک علم برندسازی ارائه می کند. مطالب گردآمده در فصل های این کتاب از برترین متخصصان برندسازی است که بهترین پژوهش ها را از مجموعه ای از اصول و مقررات در برگرفته و بینش های جالب و جذابی برای دانشمندان و نیز مدیران فراهم می کند.

اگر تابه حال در نحوه طراحی هم پیمانی موفق؛ چگونگی ایجاد و پروراندن وفاداری به برند در میان مصرف کنندگان، چگونگی توسعه مفاهیم نمادین توسط برندها و دلیل اینکه برخی برندها به «نشان های فرهنگی» تبدیل می شوند، مبهوت و سردرگم بوده اید، مطالعة این کتاب را به شما پیشنهاد می کنم.»
شارون شاویت، والتر اچ. استلنر پروفسور دانشگاه بازاریابی ایلی نویز انجمن پرزیدنت – الکت در تحقیق مصرف کننده.

«این کتاب تعادل خوبی بین چشم اندازهای متفکرانة آکادمیک در عرصة برندها (به ویژه ابعاد روان شناختی زیربنایی برندها) و مدیریت آن ها به همراه شناخت روشنی از چالش ها و تقاضاهای پیش روی کارورزان معاصر فراهم کرده است. نویسندگان برنامه ای برای تحقیقات آینده و حوزه های همکاری بین فعالان دانشگاهی و کارورزان و پژوهندگان فراهم کرده اند.»
کورتیس پی. هاوت وت، پروفسور بازاریابی کالج بازرگانی فیشر، دانشگاه ایالت اوهایو

«مطالعه و بررسی استثنایی و جامعی از برندها از منظر فرهنگی، تحلیلی و احساسی» جان گرزما، نویسندة «حباب برند» و مسئول ارشد اتاق فکر، گروه رابیکام یانگ «تازگی کتاب در پرداختن به برندسازی از چشم اندازی پژوهشی است. فهرستی قابل ملاحظه از افرادی که در آن همکاری داشته اند ارائه شده و از حدود و گستره بسیار جامعی برخوردار است.» مارک باتی، نویسندة کتاب «مفهوم برند» ...

کتاب دیجیتال

12,900 تومان

حجم : 5.3 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 444

کاربر گرامی، برای مطالعه این کتاب ابتدا می بایست نرم افزار کتابخوان فراکتاب را دانلود و نصب نمایید.جهت دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دریافت نسخه iOS دریافت نسخه اندروید

موضوعات

فهرست

معرفی کتاب
سپاسگزاری مترجمان
مقدمه دکتر میراحمد امیر شاهی
سلسله مقدمات
مقدمه
چالشهای برندسازی مدرن
شش اولویت برندسازی
نتیجه گیری
پیشگفتار
مخاطبان کتاب
قدردانی و سپاسگزاری نویسنده
بیوگرافی نویسندگان
افرادی که در این مجموعه ما را یاری کردند
بخش 1: رئوس کلی مطالب
1. مقدمهای بر علم برندسازی/ باربارا لوکن، روهینی آلووالیا، و مایکل جی. هوستون
محتوای کتاب
رسانه های اجتماعی و نگاهی به آینده
بخش 2: مدیریت و تقویت برند
2. مروری بر دو دهه تحقیق/ باربارا لوکن، کریستوفر جوینر، و مایکل جی. هوستون
توسعه برند چیست؟
توسعه برندهایی که تداعیهای آشنایی از برند را گسترش میدهند
تعهد، اعتماد، علاقه و تجربه برند مادر
سازگاری و هماهنگی توسعه برند
برتری و دسترس پذیری اطلاعات
تصمیم گیری استراتژیک برند
استراتژیهای برندسازی محصول
استراتژی قیمتگذاری برند
استراتژیهای توزیع در برندسازی
استراتژیهای ترفیعی برند
استراتژیهای رقابتی
توسعه های نوآورانه برند
احیا و رونق برند
مصرف کنندگانی که تازگی و ریسک را ترجیح میدهند.
افزایش گستره برند
برقراری و تثبیت یک مزیت پیشگامی
استراتژیهای برند فرعی
عوامل فرهنگی در ارزشیابی توسعه برند
نتیجه گیری و پژوهشهای آتی
3. هم پیمانیهای برند/ اکشای رائو
مقدمه
سازماندهی یک چارچوب
چشم اندازهای نظری و شواهد
اقتصاد اطلاعات
پژوهشهای رفتاری
مضامین و کاربردها
مسائل مربوط به شکل گیری و مدیریت هم پیمانیهای برند
مسائل مربوط به ادراک مصرف کننده از هم پیمانیهای برند
مسائل مربوط به پیامدهای استراتژیک هم پیمانیهای برند
نتیجه گیری
4. به سوی وفاداری به برند/ روهینی آلووالیا و اندرو ام. کایکاتی
وفاداری به برند
سهراه رسیدن به وفاداری به برند
شیوه عملکردی
قطعیت یا سازگاری عملکرد برند
شیوه پیوند و ارتباط مصرف کننده و برند
شیوه تسهیل شده به وسیله مشوقها
نتیجه گیری
5. برندسازی و مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)/ زینپ گورهان ـ کانلی و آن فرایز
ویژگیهای مصرف کننده
آگاهی
آشنایی
میل و احساس قرابت با علت (آرمان)
ویژگیهای شخصی
ویژگیها و اقدامات شرکت
شهرت گذشته شرکت
عناصر طراحی فعالیتهای CSR
روابط فعالیتهای CSR
تناسب CSR با شرکت
دسترس پذیری سایر تداعیهای شرکت و برند
نتیجه گیری
بخش 3: چشم اندازهای فرهنگی، اجتماعی و جهانی برندسازی
6. نمادگرایی فرهنگی برندها/ کارلوس جی. تورلی، هین تات که، و چی. یو چیو
برندسازی در بازارهای چند فرهنگی
نمادگرایی برند و هویت مصرف کننده
نمادگرایی فرهنگی برندها و برندهای تصویرساز حسّی
سنجش نمادگرایی فرهنگی برندها
برندهای تصویرساز حسی بهمنزله زمینه سازیهای فرهنگی در بازارهای جهانی شده
برندهای تصویرساز حسی و هویت فردی
چگونه برندها به نمادهای فرهنگی تبدیل میشوند؟
نتیجه گیری
7. به سوی مدلی جامعه شناختی از برندها/ توماس سی. اوگوئین و آلبرت ام. مونیز جونیور
آنسوی نگرشها
جامعه به عنوان نمونه
مدل اجتماعی
پیشنهاداتی درباره روش
نتیجه گیری
بخش 4: جهت گیری های جدید در ارزیابی ارزش ویژه برند
8. سنجش ارزش ویژه برند: بازدهی و مازاد بازاریابی و ارزش ویژه برند مبتنی بر مقیاس (MARKSURE)/ سی. وان پارک، دیبورا جی. مک اینیس، زاویر درزه، و جاناتان لی
مقدمه
دیدگاههای ارزش ویژه برند
هزینه حفظ روابط با مشتری برای شرکت (تلاش شرکت)
برند مرجع
موضوعات موقت در برگیرنده ارزش ویژه برند
بازدهی و مازاد بازاریابی
ارزش ویژه برند مبتنی بر MARKSURE «مقیاس بازدهی و مازاد بازاریابی»
تعریف اصلاح شده ارزش ویژه برند
قیمت واحد
مقدار فروخته شده
هزینه های بازاریابی
دو مؤلفه کلیدی مقیاس MARKSURE
مقیاس ارزش ویژه برند
مشخصات عملیاتی مازاد بازاریابی و بازدهی بازاریابی مبتنی بر مقیاس ارزش ویژه برند
تعریف عملیاتی هزینه های بازاریابی
کاربرد MARKSURE در ارزیابی فعالیتهای بازاریابی
شمول اثرات تأخیر زمانی
جذبه فعالان
مباحثه
مرز عملکردهای بازاریابی
تورم بالقوه ارزش ویژه اندازه گیری شده برند
تلفیق درآمدهای مورد انتظار در آینده
ارزش ویژه برند در برندهای غیر سود ده
واحد تحلیل برای ارزش ویژه برند
پیوست
9. بررسی مجدد پیشنهاد ارزش مشتری: قدرت احساس برند/ بابا شیو و آنتونی بچارا
پیشنهاد ارزش مشتری ـ ترسیم دیدگاههای تاریخی
دیدگاه «موج سوم» ـ قدرت احساس برند
داستان فینیس گاج
شواهد بیشتری از بیماران مبتلا به مشکلات عصب شناختی
کیفیت تصمیم، احساسات و مغز
احساسات و توانایی در گرفتن تصمیمات خوب
بازگشت به پیشنهاد ارزش مشتری
سفر به آینده
توسعه مقیاسهای مناسب برای مؤلفه E
بررسی رویکردهای تاکتیکی به شکل گیری E در عصر اینترنت
افزودن وزنه های بتا به مؤلفه های CVP
کلام پایانی
10. مدلهای سودمندی گرا در ارزش ویژه برند/ تولین اردم و جوفر سوئیت
مقدمه
چارچوب مدلسازی سودمندیگرا برای ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری
فرآیندهای انتخاب مصرف کننده و سنجش ارزش ویژه برند
مدلهای مقطعی
مدل داده های پانلی
برقراری ارتباط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری با عملکرد بازار
پژوهشهای آینده
بخش 5: حفاظت از برند
11. چه زمانی اتفاقات بد برای برندهای خوب میافتد؟ و شناخت منابع داخلی و خارجی تضعیف برند/ باربارا لوکن و دیبورا رودرجان
منابع خارجی تضعیف
تبلیغات رسانهای منفی
استفاده غیرمجاز از علائم تجاری
فعالیتهای کانال توزیع
واکنش شدید مصرفکننده
منابع داخلی تضعیف
تصمیمات ناهماهنگ آمیخته بازاریابی
مشکلات تقویت برند
حفاظت از برند در برابر تضعیف
نظارت و مراقبت از برند
ساخت و حفظ برندهای قوی
تکنیکهای فاصله گذاری
پژوهشهای آینده
12. برندها و علائم تجاری: مفاهیم قانونی برندسازی/ استیفن آر.برد
ارتباط میان برندها و علائم تجاری
علائم تجاری باید متمایز باشند
علائم تجاری نمیتوانند کارکردی باشند
چگونه حقوق علامت تجاری به دست می آیند و چه چیزی را در اختیار صاحب برند قرار می دهند
در ایالات متحد حقوق علامت تجاری از طریق استفاده به وجود می آیند
ثبت کردن حقوق بیشتری ارائه میدهد
حقوق علامت تجاری برای جلوگیری از گمراهی مصرف کنندگان طراحی می شود
راهکارهایی برای صاحب علامت تجاری هنگام تجاوز به حقوق
فقدان حقوق علامت تجاری
اهمیت اجرای حقوق علامت تجاری
اعراض (ترک)
عمومی سازی
انتقال و ارائه امتیاز حقوق علامت تجاری
علائم تجاری مشهور و تضعیف
استفاده از شواهد تحقیقاتی در اختلاف نظرهای مربوط به علامت تجاری
نتیجه گیری
یادداشت پایانی
فهرست موضوعی
منابع

محصولات مشابه

بیشتر