امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟
بشر همواره به دنبال شناخت محیط اطراف خود و شناسایی منابع طبیعی موجود به منظور تامین مایحتاج خود از نظر غذا و منابع تولید انرژی بوده است. تبدیل زمین های طبیعی مانند جنگل های طبیعی به سایر کاربری ها از دیر باز معمول بوده است، که این عمل خسارات فراوانی به منابع طبیعی کره زمین وارد کرده است.

اولین گام اساسی جهت مدیریت و برنامه ریزی توسعه شهری، بررسی و شبیه سازی تغییرات گذشته و اثرات آن ها می باشد. آگاهی از انواع پوشش سطح زمین و فعالیت های انسانی در قسمت های مختلف آن و به بیان دیگر نحوه استفاده از زمین، به عنوان اطلاعات پایه برای برنامه ریزی های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امروزه استفاده از فناوری های دور سنجی و تلفیق آن با GIS و همین طور به کارگیری داده ها و تصاویر ماهواره ای اغلب موجب کاهش هزینه ها، صرفه جویی در وقت، افزایش دقت و سرعت می گردد. در همین راستا، برنامه ریزی شهری که مجموعه گسترده ای از فعالیت های نظام مند جهت نیل به اهدافی برای آینده شهر در نظر گرفته شده، در چند دهه اخیر اهمیت و جایگاه ویژه ای در جوامع مختلف پیدا کرده است.

در این کتاب تلاش بر این است که با تلفیق دانش سنجش ازدور و GIS، تصاویر ماهواره ای، نقشه های رقومی و روش های هوشمند مدلی مناسب جهت مدل سازی فرایند رشد شهری ایجاد شده و کاربردی علمی از آن در مدلسازی فرآیند توسعه شهری شوشتر در سالهای 1991، 2003و پیش بینی برای سال 2014 نشان داده شود. و بعد از آن اگر اطلاعات مدلسازی شده دقت قابل قبولی داشتند این مدلسازی برای سال های اینده نیز پیشبینی گردد.
صفحات کتاب :
120
کنگره :
HT371‏‫‭/خ9م4 1395
دیویی :
307/76
کتابشناسی ملی :
4530166
شابک :
‏‫‭978-600-8589-85-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سنجش از دور و GIS