امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 31,000
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
45,000
27%
ت 32,850

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده که در قالب رمان نوشته شده، داستان پسری به نام «الیاس» را برای گروه سنی نوجوان روایت می کند. این کتاب اثر ابراهیم حسن بیگی می‌باشد و توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده

کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده روایت نوجوانی است به نام الیاس از ترکمن صحرا که کودکی و نوجوانی من در آن رقم خورده است و آدم هایش تا کنون در داستان های من نقش زیادی داشته اند. روایت الیاس در این رمان روایت زمین است و خان و رعیت و صد البته ظلم و ستم با چاشنی عشقی ناخواسته در الیاس.
مفهوم برتری و نابرابری و ظلم و ستم و در یک کلام استکبار، مفهومی است که در ظرف مکان و زمان نمی گنجد و الیاس بهانه ای است تا نوجوان امروز ما با این مفاهیم آشنا شوند.

خلاصه کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده

کار جدید حسن بیگی داستانی روان و خوشخوان از اتفاقاتی است که در دوره ارباب رعیتی در ترکمن صحرا رخ می دهد. کتاب در 18 روایت نوشته شده و تلاش دارد تا در خلال داستان الیاس و خانواده اش، مفاهیم بزرگ تر و عمیق تری مانند عدالت خواهی را برای نسل امروز روایت کند.
نویسنده همچنین در خلال «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» با داستان دلدادگی «الیاس» به دختر خان، «صفورا» شروع می شود؛ عشقی که خیلی زود نفرت جایگزینش می شود و ماجراهای دیگری که پی در پی می آید.

عناوین ۱۸ روایت کتاب:

روایت اول: ماجرای الیاس، پسر محمدجان

روایت دوم: ماجرای عروسی یوسف

روایت سوم: در عزای یوسف

روایت چهارم: به دنبال عدالت

روایت پنجم: راهی که بسته است

روایت ششم: بازگشت نورجمال

روایت هفتم: راه قانونی

روایت هشتم: بشیرخان می تازد

روایت نهم: تیمسار مزین و دوستان امریکایی

روایت دهم: آتش در خرم خرمن

روایت یازدهم: در تهران

روایت دوازدهم: سامان ساسانی

روایت سیزدهم: راه مبارزه

روایت چهاردهم: ماجرای آن شب

روایت پانزدهم: در چنگال ساواک

روایت شانزدهم: ماجرای میدان ژاله

روایت هفدهم: انقلاب در روستا

روایت هجدهم: پایان ماجرا

برشی از متن کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده

«الیاس نمی‏ دانست گرفتار عشق نافرجامی شده است. فکر می‏ کرد او هم می‏ تواند مثل برادرش، یوسف که وقتی دل در گروِ نورجمال بست موضوع را به پدرش گفت و مجلس خواستگاری و بعد نامزدی و تاریخ ازدواج تعیین شد به همین راحتی با صفورا ازدواج کند و قال قضیه را بکند. فوقش تاریخ عروسی را می‏ گذاشتند برای چند سال دیگر که درسش تمام می‏ شد و می‏ رفت سر کار.
درست مثل برادرش، یوسف، که حالا بیست‏ و دو ساله بود و توی درمانگاهی در شهر کار می ‏کرد. و اگر نبود این فکرهای بچه‏ گانه، الیاس دق می‏ کرد. الیاس اما آن روزها دق نکرد تا شبِ عروسی برادرش، یوسف، که زمان و زمین زیرورو شد و جای عشق صفورا را نفرتی زودهنگام و بزرگ از هرچه خان و خان‏زاده بود پُر کرد ...».

مسابقه بزرگ کتابخوانی «نسل z (ضد) آمریکا»

مسابقه بزرگ کتابخوانی «نسل z (ضد) آمریکا» با مشارکت انتشارات به‌نشر و سازمان آموزش و پرورش از ۱۳ آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار به صورت ملی در حال برگزاری است.این مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده، ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان برای شرکت در این مسابقه ابتدا باید کتاب جذاب و خواندنی «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» را بخوانند و هر شب رأس ساعت ۲۰ در کانال @KetabKhani در پیام‌رسان شاد برخط باشند و به سؤالاتی که در کانال قرار داده می‌شود پاسخ بدهند.اهدای ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی به ۱۰ نفر، ۲۰ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی به ۲۰ نفر از جمله جوایز درنظر گرفته برای این مسابقه است.

کتاب دینی مناسب نوجوانان

کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده، در رده سنی نوجوانان و با توجه به این که مفاهیم دینی را با پوشش داستانی بیان میکند در دسته ی کتاب های دینی نیز قرار قرار می گیرد. از این رو می‌توان آن را کتاب دینی مناسب برای نوجوانان در نظر گرفت.

کتاب صوتی روایتی ساده از ماجرایی پیچیده

کتاب صوتی روایتی ساده از ماجرایی پیچیده با گویندگی مهدی نمینی مقدم توسط انتشارات سوره مهر ارائه شده است. جهت دانلود به نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کرده و پس از دانلود به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرا دهید.

کتاب دفاع مقدس برای نوجوانان

این کتاب مربوط به دوران دفاع مقدس نمی باشد، ولی شهدا و هر آن کسی که برای آزادی و مقابله با ظلم قدمی بر میدارد و همچنین، رشادت های آنان مربوط به زمان و مکان خاصی نمی باشد، می توان گفت خواندن سرنوشت آدم ها بزرگ می تواند کمکی در راه شناخت روح بزرگ و مسیر زندگی پرنور آن ها کند.

کتاب زندگی نامه شهدا برای نوجوانانیکی از کتاب هایی که زندگی شهدا را با قلمی روان و داستان گونه بیان می کند، کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده می‌باشد.

خرید کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده

نسخه چاپی این کتاب در مجموعه فراکتاب موجود می‌باشد. می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب آن را با تخفیف سفارش داده و خریداری کنید.

دانلود کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده

نسخه صوتی و الکترونیک این کتاب در نرم‌افزار فراکتاب جهت دانلود موجود می‌باشد. پس از دانلود، می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده مشخصات رمان روایتی ساده از ماجرایی پیچیده در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: ابراهیم حسن بیگی
گوینده: مهدی نمینی مقدم
تعداد صفحه: 196
موضوع: رمان ایرانی
قالب: pdf، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
196
کنگره :
‏‫PIR۸۳۶۱‭‬ ‭/ح۷۵۷۲۶‏‫‬‮‭ر۹ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‭[ج]۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
۴۹۰۶۴۹۱
شابک :
978-600-03-1731-7‬
سال نشر :
1396ف
شابک دیجیتال :
978-600-03-2727-9

کتاب های مشابه روایتی ساده از ماجرایی پیچیده