امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟
امروزه، کنترل کیفیت کالاها و محصولات صنعتی و غیر صنعتی، جایگاه ویژه ای را در جوامع مختلف بشری به خود اختصاص داده است، که اساس این کنترل کیفیت با آنالیز و تجزیه های شیمیایی، به کمک روش های مختلف آزمایشگاهی مطمئن و دقیق انجام می پذیرد.

همانگونه که می دانید در کلیه بخش های مهندسی بالاخص مهندسی صنایع و تولیدات صنعتی و غیره صنعتی،کنترل کیفیت مواد و مهندسی کیفیت از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هست.

در واقع کنترل کیفیت مواد مرغوبیت کالای تولید شده را بوسیله آزمایشات متعدد تائید نموده و از اعمال روش های آنالیزی، رفتار کیفی آن ها را مشخص نموده و طبق آن درجه بندی و ارزیابی می گردند. این روش هاو سیستم ها معمولاً با همکاری، دیگر رشته های مهندسی و شیمی مواد، به شدت مورد بحث و بررسی جدی قرار گرفته و مورد مطالعه قرار می گیرند. امروزه در تمام جوامع بشری توجه به کیفیت مواد و افزایش راندمان آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تامین امنیت غذایی انسان ها و سلامت مواد مصرفی آن ها یکی ازموضوعات مهم و حساس در تمامی کشورهای جهان می باشد. بنابراین متخصصین امر بایستی تمام سعی وتلاش خود را برای حفط سلامتی افراد جامعه در تمامی بخش ها و زمینه های مختلف از جمله مواد مصرفی به عمل آورند. بدین جهت رعایت اصل مهم کیفیت در مورد کالاها و محصولات مورد نیاز افراد جامعه باید مورد توجه جدی صاحبان صنایع و بخش خصوصی قرار گیرد.
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
220
کنگره :
TA410‏‫‬‮‭/د5ن7 1395
دیویی :
620/110287
کتابشناسی ملی :
4591504
شابک :
978-600-459-014-3‬‬

کتاب های مشابه نقش شیمی در کنترل کیفیت مواد