امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟
از آنجایی که انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند، پس دارای هویت اجتماعی هستند. زندگی اجتماعی انسان بدون وجود راهی برای دانستن اینکه دیگران کیستند و بدون نوعی درک از اینکه خود ما کیستیم غیر قابل تصور است.

هدف مهم که در این کتاب به آن پرداخته شده؛ تبیین جامعه شناختی رابطه سبک زندگی با هویت اجتماعی جوانان است. فرضیات این تحقیق، شامل بررسی رابطه هر یک از متغیرهای مصرف فرهنگی، فعالیت های فراغت، مدیریت بدن، الگوهای خرید و متغیرهای زمینه ای (سن، جنسیت، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات، محل سکونت و قومیت)، با هویت اجتماعی جوانان می باشد.

این پژوهش صرفاً به ارتباط متغیرها و مفاهیم اجتماعی و جامعه شناختی با پدیدۀ هویت اجتماعی می پردازد و سعی دارد به شیوه ای علمی و عاری از هرگونه سو گیری های شخصی نتایج شفافی را ارائه دهد.

نتایج یافته های تحقیق، نشان داد که سبک زندگی (مصرف فرهنگی، فعالیت های فراغت، مدیریت بدن و الگوهای خرید) رابطه معناداری را با هویت اجتماعی جوانان داشته است. همچنین از بین متغیرهای زمینه ای تحقیق؛ سن، وضعیت تأهل،سطح تحصیلات، محل سکونت و قومیت پاسخگویان رابطه معناداری را با هویت اجتماعی جوانان داشته، اما جنسیت پاسخگویان رابطه معناداری را با هویت اجتماعی آنان نداشته است.
صفحات کتاب :
127
کنگره :
HQ799‭‬‭ /‮الف‬9‏‫‭ش9 1395
دیویی :
305/2420955‮‬‬
کتابشناسی ملی :
4573530
شابک :
978-600-459-002-0‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه سبک زندگی و هویت اجتماعی جوانان