امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟
«مزرعه حیوانات» (Animal Farm) که در ایران به نام «قلعه حیوانات» نیز شناخته شده، در کنار رمان «1984» دو اثر ماندگار و شاخص «جورج اورول»، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی است که به عنوان پرفروش ترین آْثار این نویسنده ی قرن بیستم معرّف همگان می باشد.

این رمان که در طول جنگ جهانی دوم نوشته شد و به طور غیرمستقیم اشاره به شرایط حاکم بر شوروی سابق دارد، به علت روابط حسنه انگلیس و شوروی در آن زمان، موفق به دریافت مجوز نشد ولی بالاخره در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر و در اواخر دهه ۱۹۵۰ به شهرت رسید.

اما ترجمه ی حاضر که توسط «انتشارات پر» به چاپ رسیده - با توجه به سابقه ی این نشر در چاپ دیگر آثار این نویسنده از جمله، «1984»، «ژرفنا»، «پول و دیگر هیچ»، «تنفس هوای تازه»، «دختر کشیش» و همچنین یک اثر متفاوت و کامل به نام «زندگی جورج اورول» که در آن مختصری از آثار فاخر او و زندگی خصوصی اش نگاشته شده – ترجمه ای است سلیس و روان که بعد از ویرایش دقیق تحریریه ی انتشارات در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

جورج اورول که در جریان جنگ داخلی اسپانیا با سیاست های حکومت سوسیالیستی شوروی آشنا شده بود و در ضمن از پاکسازی های خشونت آمیز دوران استالین خشمگین بود، با نگارش این رمان استبداد طبقه حاکم شوروی به سختی انتقاد کرد. در این رمان، انقلاب حیوانات مزرعه نماد انقلاب کارگری برضد نظام سرمایه داری است ...
شابک :
978-600-8137-74-0‬‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
112
کنگره :
PZ۳‏‫‭/‮الف‬۸۷۳ق۸ ۱۳۹۶ح
دیویی :
‏‫‬‮‭۸۲۳/۹۱۲‭‮‬
کتابشناسی ملی :
۵۰۰۹۳۶۳

کتاب های مشابه قلعه حیوانات