امتیاز
5 / 4.5
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,400

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
«التهاب جهانی و موقعیت شیعیان» با در نظر گرفتن روایات آخرالزّمانی و مقایسه ی آن با اوضاع منطقه خاورمیانه و جهان به تحلیل وقایع پیش روی شیعیان در عصر حاضر می پردازد.

«اسماعیل شفیعی سروستانی» در این کتاب به ذکر بزرگ ترین دشمن مسلمانان در این دوران که همان اتّحاد شوم «صلیبی، سلفی و صهیون» است، پرداخته و همچنین از نقشه های آن ها برای منطقه ی مسلمان نشین خاورمیانه پرده برداشته است.

او در مقدّمه ی این کتاب درباره ی اهمّیت خواندن این کتاب می نویسد:
اگرچه طیّ سال های اخیر، گفت و گوی مهدوی بالا گرفته و مؤسّسات و بنیادهایی، پا به پای چند سایت و وبلاگ به درج مطالبی در حوزه مطالعات مهدوی مشغول آمده اند، امّا حجم اصلی مطالب ارائه شده منحصر به مباحث کلامی، تاریخی و دلنوشته های ذوقی است؛ در حالی که این حوزه غنی فرهنگی و معرفتی، از استعداد و پتانسیل ویژه ای برای انجام مطالعات فرهنگی و تمدّنی، نقّادی مناسبات و معاملات فردی و جمعی مردم در عصر حاضر و ارائه راهکار برای اصلاح بسیاری از مناسبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتّی امنیّتی برخوردار است.

شناسایی موقعیّت جوامع بشری، در نسبت به همه آنچه که حضرات معصومان(ع) درباره آخرالزّمان، شرایط فرهنگی و تمدّنی سال های قبل از ظهور کبرای امام عصر(عج) و مناسبات ظالمانه جاری و مبتلا به مستضعفان و مؤمنان فرموده اند، یکی از مهمترین بخش های مغفول در حوزه مطالعات مهدوی است.

اثر حاضر، با مراجعه به اخبار رسیده از اردوگاه خصم «صلیبی، سلفی و صهیونی» و شناسایی چالش های فراروی مؤمنان، سعی در ارائه تحلیل و تصویری از التهاب کنونی جهان و موقعیّت شیعیان کرده است.

همواره این امید را در دل زنده نگه می داریم که متولّیان و صاحب منصبان حاکم بر سرزمین های اسلامی، از خواب غفلت بیدار شده و با نگاه به آینده و اخبار رسیده از حضرات معصومان(ع)درباره شرایط چند وجهی سال های قبل از ظهور، خود و مردم را مهیّای بازنگری در کردار و گفتار و آمادگی برای استقبال از پیک خجسته ایمان و رستگاری کنند؛
ان شاء الله.
صفحات کتاب :
124
کنگره :
BP239‏‫‭/ش7‮الف3‬7 1396
دیویی :
297/53
کتابشناسی ملی :
4688308
شابک :
978-964-6938-93-9
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه التهاب جهانی و موقعیت شیعیان