کتاب تحلیل ژانر سینمای کمدی رمانتیک ایران pdf

1360-1390

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 130,000
نظر شما چیست؟
مطالعات فیلم رشته ای علمی و دانشگاهی است که دربردارنده رویکردهای نظری، تاریخی و انتقادی گوناگون به مقوله فیلم است و این شاخه از مطالعات معمولا در گروه مطالعات رسانه ای قرار می گیرد.

هدف مطالعات فیلم اغلب کسب مهارت های حرفه ای ساخت فیلم نیست، بلکه برعکس، نیت آن، تحقیق و بررسی درباره ژانر، روایت و معانی ضمنیِ هنری، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سینماست. در این مطالعات، اغلب فیلم به عنوان یک محصول اجتماعی و یک کنش فرهنگی بررسی می شود. امری که هم برای خود فیلم ارزشمند بوده و هم از این بابت که بیانگر نظام ‏ها و فرایندهای فرهنگی می شود، برای جامعه ارزش داشته است.

جالب آن که این پیوست فیلم با فرهنگ و جامعه و تقلیل اهمیت آن به یک کنش، به درک بیشتر ویژگی های آن در مقام یک رسانه منجر شده است.

رویکرد رسانه ای به فیلم با پیوند برقرار کردن بین علوم انسانی و هنر سینما، این امکان را فراهم می آورد که فیلم با بهره گیری از نظریه های علوم ارتباطات، نقد ادبی، جامعه شناسی، مطالعات فرهنگی و... در حوزه های بسیار مهمی که رویکرد زیبایی شناسی (هنری) معمولا به آن ها بی‏ توجه است (مخاطب شناسی فیلم، جنسیت در فیلم، فیلم و نظریه های توسعه، فیلم و فرهنگ، سینماهای ملی، فیلم و نقد رسانه ها، فیلم و مسأله بازنمایی، فیلم و هویت و ...) نیز درک شود.
کتابشناسی ملی :
۴۸۳۸۵۰۱
شابک :
9786003263093
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
432
کنگره :
PN۱۹۹۵/۹‭‬ ‭/ک۸‏‫‬‮‭م۴ ۱۳۹۶
دیویی :
۷۹۱/۴۳۵

کتاب های مشابه تحلیل ژانر سینمای کمدی رمانتیک ایران