امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب چهار اثر برگزیده شامل چهار داستان کوتاه برگزیده از آندره ژید، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات به نام های سرگذشت تزه، پرومته، درخت سیزدهم و بازگشت پسر گمشده است.

آندره ژید (Andre Gide) از نویسندگان اخیر فرانسه بود که روحی مضطرب و طبعی حساس و افکاری بلند داشت. به سال 1869 در پاریس به دنیا آمد.

آثار ژید همه کم حجم و موجز اما شیرین و پرمغز می باشد. بعضی از آن ها مانند «دفترچه آندره ولتر» و «درتنک» و «آهنگ روستایی» و «سکه سازان» پدیده ی فکر خود او است و بعضی دیگر چون «اودیپ» و «پرومته» و «سرگذشت تزه» اقتباس از اساطیر قدیم یونان می باشد. ژید به واسطه آثار گران بهایی که منتشر کرده بود مورد توجه محافل ادبی جهان قرار گرفت و برنده ی جایزه نوبل شد.

در بخشی از کتاب چهار اثر برگزیده (Prometheus Illbound) می خوانیم:

من از جوان های هم سال و هم قد خود جسورتر و بی باک تر بودم. بیشتر چیزی که مرا به ماجراجویی وا می داشت و این حس را در درونم بر می انگیخت شجاعت های پسرخاله ام هرکول بود. من می خواستم هر قدمی که او برداشته است بردارم و افتخاراتی که نصیبش شده است، به دست آورم. هنگامی که تصمیم گرفتم از تریزن مسقط الرأسم حرکت بکنم و به آتن نزد پدرم بروم، پدری که تا آن وقت او را ندیده بودم، به نصایح و سفارش هایی که پیرمردان و صاحبان خرد و تجربه به من کردند گوش ندادم.

مثلاً می گفتند مسافرت با کشتی بهتر و اولی است، برای اینکه: راه دریا امن تر و خطرش بسیار کمتر است. در صورتی که من برای همین ناامنی ها و خطرها راه خشکی را بیشتر دوست داشتم. چون در پیچ و خم های آن پیش آمدهایی رخ می داد که می توانستم زور و بازوی خود را بیازمایم.
دیویی :
843/914
کتابشناسی ملی :
3505191
شابک :
‏‫‭978-600-7436-06-6‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
200
کنگره :
PQ2621‭‬ ‭/ی4آ12‏‫1393

کتاب های مشابه چهار اثر برگزیده آندره ژید