امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 85,000
نظر شما چیست؟
... به عنوان آموزگار هزاران دانشجوی نمایشنامه نویسی، هرگز از انتقال آن چه می دانم به نسل های آینده باز نایستاده ام و به عنوان یک نویسنده هرگز نوستن را ترک نکرده ام...

جانت نیپ ریس در سال 1936 در شهر بوستن به دنیا آمد. پس از فارغ التحصیلی در رشته ی زبان انگلیسی از دانشگاه تافتس در دانشگاه برندیس نمایشنامه نویسی را به عنوان حرفه ی اصلی خود برگزید. آثار او تاکنون در اکثر تئاترهای معتبر آمریکا، اروپا و چین بر روی صحنه رفته اند. نمایشنامه های معروف او عبارت اند از مجسمه ها، پل بل هاربور و پس از مارسی. جانت نیپ ریس به عنوان رئیس گروه نمایشنامه نویسی دانشگاه نیویورک به مدت هفده سال، از 1983 تا 1999، فعالیت کرده و مدیر کنونی بخش فارغ التحصیلان دانشگاه است.

وی همچنین عضو شورای نمایشنامه نویسان است و جوایز متعددی را در حوزه ی نمایشنامه نویسی از آن خود کرده است. او به عنوان مدرس تئاتر و نمایشنامه نویسی به کشورهای متعددی از قبیل چین، اندونزی، استرالیا، ایتالیا و انگلیسی سفر کرده و دانشجویان بسیاری را آموزش داده است. جنت نیپ ریس، به غیر از نمایشنامه، نوشتن نمایشنامه ی رادیویی برای رادیوی بی بی سی و فیلمنامه برای تلویزیون را هم در کارنامه ی فعالیت های خود دارد.

پشت جلد کتاب «نوشتن برای تئاتر»، به زندگی و تجربه های یکی از برجسته ترین چهره های آکادمیک تئاتر می پردازد که با تلاش های آکادمیک برای آموزش نمایشنامه نویسی ترکیب شده است. در شانزده فصل، گام به گام نوشتن و تئاتر را به خواننده ی خود درس می دهد. یک خودآمیز جذاب برای کسانی که می خواهند نوشتن را در جهان نمایش دنبال بکنند.
صفحات کتاب :
248
کنگره :
‏‫‬‭‬‭PN1661‮‏‫‬‭‬‭‬‮‭/ ن9 ن9 1387
دیویی :
‭‬‭808/22
کتابشناسی ملی :
1527170
شابک :
9786005218725
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه نوشتن برای تئاتر